• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Strategie dag e-tourism

16 oktober 2011 door Martin van Kranenburg

Nieuwe media hebben steeds meer invloed op het gedrag van de toerist en op het toeristisch product, de promotie, de distributie en de prijsstelling. Om op deze veranderingen in te springen, organiseren Waag Society en LAgroup op 23 november de ‘Strategiedag e-tourism’. Waar (inter-) nationale “travel technology” experts en trendwatchers als Norm Rose en Raymond Kollau gemeenten en organisaties uit de toeristische sector uitdagen om vanuit een “nieuwe media oogpunt” naar hun eigen werkveld te kijken.

Toerist is al digitaal

Digitale technologische ontwikkelingen zorgen voor grote veranderingen in de wereld. De cijfers zijn overweldigend: 40% van de toeristen die Nederland bezoeken heeft een smartphone en TripAdvisor wordt maandelijks door meer dan 40 miljoen gebruikers geraadpleegd. Reizigers gaan eerder af op de wisdom of the crowds en op tips van vrienden dan op officiële sites. De mobiele versies van kaarten en reisgidsen zijn populairder dan de papieren versies en het aantal smartphone applicaties voor de toeristische markt neemt in rap tempo toe.

Nu tijd voor strategie ontwikkeling door de markt

Bovenstaande ontwikkelingen vragen om veranderingen in de sector. Tijdens de Strategiedag e-tourism ontwikkelen gemeenten, brancheorganisaties en bedrijven uit de toeristische sector samen met experts uit het veld praktische strategieën voor de toepassing van nieuwe media in de toeristische sector.

Tijdens de dag zullen de volgende sprekers hun kennis en visie delen:

Norm Rose (USA) – Travel Tech Consulting Inc./PhoCusWright
De internationaal gerenommeerde travel technology expert Norm Rose brengt je op de hoogte van de meest recente technologische e-trends in de reis- en toerismesector en hun belang.
Raymond Kollau – Airlinetrends.com/ Trendwatching.com
Aan de hand van consumenten trends zoals ‘status stories’, ‘transparency’, ‘twinsumers’, ‘trysumers’, ‘online oxygen’, ‘planned spontaneity’ en ‘off=on’, schetst trendwatcher Raymond Kollau een beeld van het gedrag en de behoeftes van de hedendaagse e-toerist.
Geke van Dijk – STBY – Design research for service innovation
Ontwerpstrategieën voor e-tourism – Geke van Dijk geeft op basis van haar expertise en innovatieve cases uit andere sectoren inzicht in hoe je met nieuwe media-applicaties op optimale wijze de dialoog kunt aangaan met je (potentiële) gasten/bezoekers.

Kijk voor meer informatie over het event op http://www.lagroup.nl/actueel/222/1 en op http://events.waag.org/urbanreality/strategiedag-e-tourism/

Credits headerafbeelding: Ken Teegardin (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe online sales strategie van Transavia

    Vorige week was ik bij Emerce Conversion en daar presenteerde Mechelien Odekerken van Transavia en…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • De nieuwe wondere wereld van marketing, technologie en strategie in travel - Niki van Wijk

    Welkom in de wondere wereld van marketingstrategie. Technologie heeft marketing en toerisme getransformeerd naar een…

Categorie: E-commerce, Marketing Tags: LAgroup, nieuwe media, Norm Rose, Raymond Kollau, Stategiedag e-tourism, TripAdvisor, Waag Society

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Vakantiebeurs reviews reizen destinatiemarketing mobiel Booking.com Facebook onderzoek Google TripAdvisor Expedia instagram KLM technologie Social Media travel NHTV TUI hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext