• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sunweb lanceert eigen klantcommunity om vertrouwen te vergroten

31 mei 2013 door Annelies Hulshof

KRAS lanceerde enige tijd geleden al het Vakantieprikbord op Facebook, waarbij consumenten elkaar konden helpen met vragen over vakanties of om met elkaar in contact te komen voor de reis. Sunweb heeft samen met inSided vorige week ook een eigen klantcommunity opgericht, maar dan geïntegreerd in haar eigen website. Een community waar klanten met elkaar en de reisorganisatie in contact kunnen komen. Dit geeft het vertrouwen van de potentiële boeker een flinke boost.

Bron van informatie voor reizigers

Reizigers gaan, voor zij op vakantie gaan, vaak uitgebreid op zoek naar informatie over hun reis. Sunweb ontvangt daarom elke maand duizenden vragen van hun klanten over de meest uiteenlopende onderwerpen. Vragen als: ‘Welke vaccinaties heb je nodig als je naar Gambia gaat?’ en ‘Mag de hond mee in het vliegtuig?’ zijn aan de orde van de dag. Deze vragen werden altijd netjes via e-mail en telefonisch beantwoord.

Maar deze info is voor meer reizigers van belang dan die ene vraagsteller. Dit maakte dat het voor Sunweb een logische stap is om een eigen community te lanceren waar consumenten vragen en antwoorden van andere consumenten kunnen bekijken.

sunweb

De community is volledig geïntegreerd  binnen alle pagina’s van sunweb.nl en op de Sunweb Facebook pagina’s, zodat organisatie en bezoekers gemakkelijk met elkaar in contact kunnen komen via één geïntegreerd klant contact kanaal.

Zelfregulerende community

Een community heeft ook toezicht nodig, zeker als klanten vragen om hulp die alleen Sunweb-medewerkers hen kunnen bieden. Doordat klanten online openlijk vragen kunnen stellen aan de organisatie kunnen we de community onder webcare scharen en zijn het de webcare medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het juist beantwoorden van de vragen. Zij zijn tevens de bewakers van de huisregels op het forum, al is dat niet altijd even nodig:

“Vaak zien we op een community overigens constructievere reacties dan bijvoorbeeld via Twitter. Dat heeft o.a. te maken met het zelfregulerende karakter van een online community, waarin gebruikers elkaar aanspreken op hun gedrag”, aldus Alexandra Weijenberg, Business Development Manager bij inSided.

Vertrouwen voor de potentiële boeker

Natuurlijk heeft Sunweb er ook vanuit marketingoogpunt een mooi doel mee. Met het realiseren van een forum wil Sunweb zorgen voor merkenvoorkeur, het vergroten van de klantloyaliteit en het vergroten van de conversie.

Daarnaast creëren ze natuurlijk een enorm vertrouwen bij de klant doordat ze hen de mogelijkheid geven om in het openbaar te spreken over hun ervaringen met hun producten. En we hoeven inmiddels niemand meer te vertellen dat aanbevelingen van een peer het allerbeste werken. Daarnaast wekt het vertrouwen bij de reiziger als ze zien dat er naar hen geluisterd wordt en hun vragen en klachten serieus worden genomen.

Om dit vertrouwen nog verder uit te bouwen, implementeert inSided binnenkort reviews in de community. Hiermee kunnen consumenten beoordelingen en ervaringen plaatsen, bekijken en hierover met elkaar in gesprek gaan. Dit alles geeft de potentiële klant van Sunweb extra vertrouwen om de bewuste vakantie toch bij de reisorganisatie te boeken.

Afbeelding (cc): Adriandressler

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Technologie en vertrouwen, vertrouwen en technologie: case 'logeren bij de boswachter'

    Wat is de wereld toch mooi als we elkaar vertrouwen. De kampeerplaatsen van Staatsbosbeheer zijn…

  • Airbnb lanceert Nederlandse site

    Het gaat goed met Airbnb, dat moge duidelijk zijn. Ze hebben namelijk sinds gisteren een…

Categorie: E-commerce Tags: klantcommunity, Sunweb

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TUI travel instagram onderzoek hotels Google Facebook Expedia TripAdvisor technologie Vakantiebeurs KLM Social Media destinatiemarketing mobiel Airbnb Booking.com reviews reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext