In de rol van online marketeer ben je verantwoordelijk voor alle online kanalen die worden ingezet en begrijp je de samenhang hiertussen. De nadruk ligt op kwalitatief verkeer uit SEA, SEO en affiliates, hier heb je in het verleden serieuze resultaten mee geboekt. Naast het optimaliseren van deze campagnes en kanalen kijk je over de verschillende kanalen heen en varieer je in de online mix die je inzet. Hierbij zet je continu nieuwe bronnen in voor optimaal resultaat. Je begrijpt het samenspel tussen kanaal, creatie, product en website. Web-analytics en andere online tooling worden ingezet voor het beter en efficiënter benutten van online verkoopkansen.

Wat ga je doen?
Als echte professional weet je het onderste te halen uit de verschillende kanalen die je inzet voor Sunweb.nl. Je werkt hierbij nauw samen met verschillende collega’s en externe specialisten die zich bezighouden met SEM, Affiliate marketing, Campagne management, Retargeting, etc. Je stuurt op cijfers, resultaten. Daarmee verantwoord je het online marketing budget dat je inzet en stuur je richting het optimum in bereik en rendement. Je gebruikt je creativiteit, enthousiasme en netwerk om nieuwe succesvolle campagnes op te zetten.

Naast het optimaliseren en uitbreiden van de verschillende online kanalen lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de Online Marketing & E-Commerce functie binnen de organisatie. Je neemt het voortouw in creatieve en technologische ontwikkelingen die verband houden met het vak en brengt de mensen die nodig hebt voor de realisatie bij elkaar. Je eigen ideeën en initiatief hierin zijn essentieel. Je rapporteert rechtstreeks aan de Online Marketing & E-Commerce Manager.

Geïnteresseerd? Lees hier meer over de vacature online marketeer.