• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Technologie als sleutel

20 september 2011 door Alexander Lamprecht

Als futuroloog en trendwatcher werkzaam voor ministeries, het grootbedrijf en het MKB en als meest gevraagde keyote spreker was Richard Lamb http://twitter.com/#!/RichardLamb de laatste spreker op deze dag en ging in op wat de toekomst voor de travel sector te bieden heeft.

10 Vrijetijdstrends:
1. Het nieuwe genieten;
2. Vrienden op de fiets
3. Sporten met Gadgets
4. Reizen als beleving
5. Virtueel op vakantie
6. Onthaasting
7. Glamping
8. Sporten in de huiskamer
9. Actief toerisme
10. Levende expositie

De mix maakt het verschil
Wat goed werkt: Pak iets nostalgisch of herkenbaars en combineer het met technologie, zie ook de voorbeelden: http://www.jumbo.eu/nl/, http://www.senzumbrellas.com/. De concepten blijven hetzelfde maar de verschijningsvormen veranderen.De recessie nu leidt tot creatieve burgers en innovatieve bedrijven. Men moet nog beter nadenken over de manieren hoe men zijn klanten wil bereiken.

Aan het eind zet Richard nog even een paar trends voor 2011 – 2015 op een rij:
– Mensen worden ongeduldig;
– Beleving i.p.v. bezit;
– Innovaties (anders willen zijn, meegaan);
– Interactieve samenleving;
– Vergrijzing;
– The End of privacy.

In totaal een vruchtbare sessie die als inspirerende input zal dienen voor de reisindustrie. De presentaties zijn vanaf woensdag 21 september 2011 terug te zien op http://www.nbtc.nl/nl/innovatielab/over-het-innovatielab/symposium-travel-30-2.htm.

Credits headerafbeelding: Bilder (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Top 5 trends in hotel technologie [infographic]

    eRevMax heeft een infographic ontwikkeld die overzichtelijk weergeeft welke trends er zijn in hotel technologie. Het…

  • Reisfrustraties vs. technologie [Infographic]

    Reizen is leuk, reizen is fijn, maar brengt bij de reiziger ook nog wel eens…

  • Technologie en vertrouwen, vertrouwen en technologie: case 'logeren bij de boswachter'

    Wat is de wereld toch mooi als we elkaar vertrouwen. De kampeerplaatsen van Staatsbosbeheer zijn…

Categorie: Technologie Tags: Richard Lamb, trends, trendwatching

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Vakantiebeurs onderzoek Airbnb Social Media Expedia technologie mobiel travel Booking.com hotels reizen Google reviews NHTV TripAdvisor destinatiemarketing Facebook instagram TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext