• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 3)

29 september 2009 door Martin van Kranenburg

@Leisure | de Do’s van Bert Wiggers
Bert Wiggers bekend van Intermediair, Ilse media (o.a. Startpagina, nu.nl en kieskeurig) zit nu 100 dagen bij @Leisure. Wat hij in die 100 dagen heeft ervaren is het tempo en de snelheid van werken. Noodzakelijk om te overleven in de huidige reisbranche. In zijn presentatie geeft Bert Wiggers zijn persoonlijk verhaal over de do’s voor het succesvol ondernemen op internet.

Do 1: Eat your own dog shit.
Do 2. Analyseer je waardeketen.
Do 3: Praat met je concurrent.
Do 4. Praat met “rare mensen”.
Do 5. Vertel je tante wat je doet.
Do 6. Investeer het meest na de launch.
Do7. Maak elke maand een deal.
Do 8. Vertrouw alleen op cijfers.
Do 9. Communiceer direct met de klant.
Do 10. Zoek vrienden.

Do 1: Eat your own dog shit. Wat gebeurt er met de klant. Je moet altijd eerst zelf het klantenproces ingaan. Ook intern. Een middag meeluisteren met het call center geeft je meteen een goede indruk wat er echt af speelt.

Do 2. Analyseer je waardeketen. Vraag je af waar je per deal in de keten geld kan verdienen: impression, clickthru, lead en sale. Telkens opnieuw afwegen waar je waarde toevoegt. Wat internet doet is het rationaliseren van de keten.

Do 3: Praat met je concurrent. Hoe zit jij erin? Hoe denk jij daarover? We zitten allemaal in een markt die ontstaat. Een gesprek met je concurrent, daar moet je altijd tijd voor vrijmaken.

Do 4. Praat met “rare mensen”. Het liefst wekelijks praten met mensen die uitzonderlijke ideeën hebben. Het geeft enorm veel inspiratie. Gun jezelf die ruimte.

Do 5. Vertel je tante wat je doet. Hou het simpel, eenvoudig (KISS), wees duidelijk in je claim, doe één ding goed. Het gaat niet om het uiterlijk het gaat erom of de site het doet. Weet wat mensen willen. En haal alle ruis eromheen weg.

Do 6. Investeer het meest na de launch. Een site is geen project maar een organisme. Elke site en subsite vreet energie. Houd focus in je organisatie. Liever minder dan meer business units.

Do7. Maak elke maand een deal. Onderzoek nieuwe business modellen. Durf te verliezen want twee van de tien werken.

Do 8. Vertrouw alleen op cijfers. Eigen statistieken eerst. Tel je bezoekers en tel wat ze doen. Weet tot in detail hoe de statistieken worden opgebouwd. Ken zelf de interne fouten van het systeem. En doe dat elke dag.

Do 9. Communiceer direct met de klant. Zorg dat e-mails binnen 12 uur worden beantwoord. Lees dagelijks blogs en reviews. Luister mee in call centers, lees e-mails. Laat dagelijks verslagen maken van klantcontacten. Wees persoonlijk en maak altijd je afspraken waar.

Do 10. Zoek vrienden. Werk met partners. Deel risico’s, deel opbrengsten. Probeer een “bedrijvenbende”. Maak een netwerk en deel die informatie.

Gerelateerde Berichten

  • Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 2)

    Eurorelais | en nou gaan we Europa veroveren Hedwig Wassing van @Leisure (Belvilla, Euro Relais,…

  • Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 1)

    Vanochtend naar Utrecht gereden naar de Thuiswinkel update 2009, de jaarlijkse bijeenkomst voor iedereen die…

  • Thuiswinkel Update 2010

    Dinsdag 28 september Thuiswinkel Update 2010 Aanstaande dinsdag zal de Thuiswinkel Update 2010 in De…

Categorie: E-commerce Tags: @Leisure, Bert Wiggers

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM TUI Airbnb Vakantiebeurs reizen NHTV mobiel onderzoek Google technologie Booking.com Social Media Expedia TripAdvisor destinatiemarketing hotels travel Facebook reviews instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring