• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Time to Momo: de vernieuwde reispublisher met de focus op 50% online omzet

23 september 2016 door Lobke Elbers

Dat de toekomst van reispublishers continu een interessant onderwerp van gesprek blijven, blijkt uit de ontwikkelingen die we zien op dit gebied. Offline gidsen worden e-books, locals en bloggers dragen bij aan het voortbestaan van uitgevers (of zijn dat zelf) en bestaande online reispublishers blijven innoveren. Vandaag in de spotlight: Time to Momo.

Time to Momo

De ‘100% reisgidsen’ voor leuke stedentripjes en hebben een nieuwe naam gekregen en kunnen nu als e-book worden aangeschaft; Time to Momo. Sinds gisteren is de informatie in de gidsen aan te vullen met aparte themaroutes. De focus van de publisher komt te liggen op de omzet uit digitale producten, wat binnen vijf jaar van 1 naar 50% moet groeien.

Losse content

Er wordt losse content verkocht, waarmee Time to momo inzet op digitale reiscontent naar keuze. Deze zijn te koop via de website en de vernieuwde app. Zo kunnen consumenten niet alleen complete reisgidsen aanschaffen, maar ook informatie over lokale culinaire routes downloaden voor hun tablet of smartphone.

Niche: food

Door in te spelen op losse content en culinaire routes, wordt een belangrijke link gelegd met food in de travelbranche. Ook al wordt eten & drinken niet echt gedigitaliseerd, food is hetgeen dat de laatste jaren overal terugkomt. TV, social media, blogs en ook travel. Het effect dat foodtravellers hebben op ‘normale reizigers’: de wereld over reizen op zoek naar de meest unieke, exotische en vooral lokale gerechten.

100% concept: routes + locals

Waar de 100% reisgidsen natuurlijk bekend om stonden, waren de handige loop & shop/ bezienswaardigheid routes in diverse steden. Deze zijn nu ook los te koop. De routes met tips en hotspots worden gemaakt door locals, die in de steden wonen, en steeds nieuwe routes uitvinden en hotspots kunnen toelichten. Voor hen is er een apart blog ontwikkeld, waar locals regelmatig inspiratie blogs publiceren voor hun stad.

De rol van locals

Op de landingspagina van de locals, kun je kiezen voor een local (die verbonden is aan een stad). Door erop te klikken kom je op ene compleet nieuwe pagina terecht met een overzicht over alles wat je moet vinden over bijvoorbeeld Wenen.

time-to-momo-locals

Landingspagina per local expert

Er wordt een kaartje getoond, per wijk volgt er een omschrijving en de laatste tips (blogs) van Wenen worden onderaan die landingspagina getoond. Op deze manier wordt de navigatie voor de gebruiker vrij eenvoudig, en ligt in eerste instantie de focus toch nog op inspiratie, ondanks dat de gidsjes natuurlijk te koop worden aangeboden.

time-to-momo
Landingspagina van bestemming Marrakech
Wijken van bestemming Dublin
Wijken van bestemming Dublin

Overnachten en boeken

Wat ik een toffe aanvulling vind, is dat je bij ‘overnachten’ terecht komt op een pagina met een Booking.com search balk, zo kun je vanaf de website rechtstreeks een van de hotels (die door locals als tip zijn aangegeven) boeken, of via de tool zoeken naar andere hotels, op basis van datum en beschikbaarheid. Er kan op wijk of op type overnachting gezocht worden en vervolgens op prijs en/of naam.

Boeken van hotels bestemming Praag
Boeken van hotels bestemming Praag

Evenementen

Bij sommige steden kan via een samenwerking met Touracti (gevestigd in Nederland en Curaçao) een tour of een activiteit geboekt worden. Per bestemming wordt een selectie van de leukste tours en activiteiten die je vervolgens ook via Touracti kunt boeken, zonder de Time to Momo website te verlaten.

Gerelateerde Berichten

  • Het online marketingplan: focus op traffic en conversie

    Het online marketingplan beschrijft in grote lijnen hoe je meer gerichte bezoekers naar je website…

  • Waarbenjij.nu lanceert vernieuwde site

    London Voodoo movie download Sinds vorige week is de nieuwe versie van WaarBenJij.Nu online. De…

  • Nieuwe online sales strategie van Transavia

    Vorige week was ik bij Emerce Conversion en daar presenteerde Mechelien Odekerken van Transavia en…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: publisher, reiscontent, Time to momo

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Facebook NHTV reviews technologie Google Booking.com mobiel Vakantiebeurs hotels travel TUI destinatiemarketing instagram Airbnb reizen TripAdvisor Social Media Expedia KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext