• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

15 april 2013 door Annelies Hulshof

Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd en getriggerd worden om naar een bijzondere plek af te reizen voor hun twee of drie weken in het jaar waarin ze de boel even de boel mogen laten. Tripadvisor zag dat hotels die slim gebruik maken van foto’s veel meer engagement hebben met hun klanten dan die met 10 foto’s of minder. Zij gaven dan ook tips aan hotels om op te vallen tussen de anderen.

De hotels die 30 of meer foto’s op hun pagina hebben staan, hebben meer dan 45% meer engagement dan diegenen die 10 of minder foto’s hebben geplaatst.

Tips voor visuele content op TripAdvisor

TripAdvisor geeft de hotels die bij hen gereviewd worden een aantal tips mee om met kop en schouders boven de concurrenten uit te komen. Zorg voor goede visuele content en zorg ervoor dat deze up to date blijft:

Maak foto’s een prioriteit

Er is geen limiet aan het aantal foto’s dat je op TripAdvisor kunt plaatsen op je eigen pagina. Je kunt een galerij opbouwen door bijvoorbeeld elke maand vijf foto’s van je hotel of de omgeving toe te voegen. Zorg voor foto’s die reizigers nieuwsgierig maakt en overtuigd van het feit dat ze bij je moeten logeren. Maak foto’s van mooie details, het lekkere eten in je restaurant en de extra’s die jouw hotel uniek maken.

Verander met regelmaat je hoofd-afbeelding

Deze hoofdafbeelding is de meest zichtbare foto van het profiel en verschijnt bij zoekresultaten. Deze foto moet een juiste, maar indrukkwekkende eerste indruk geven van je hotel. Zorg ervoor dat je foto up to date is en zorg dat je opvalt door een foto van het juiste seizoen te gebruiken en te wijzigen als er aanpassingen zijn gedaan aan het hotel.

Vraag gasten ook foto’s te plaatsen

Zo’n 60% van de reizigers gaf aan dat zij veel waarde hechtten aan foto’s van andere reizigers bij het kiezen van een juist hotel en deze ook sterk mee namen in hun oordeel over een bepaald hotel. Daar kun je als hotel natuurlijk optimaal gebruik van maken door gasten te vragen of ze je willen helpen door zelf foto’s te plaatsen op reviewsites van je hotel.

reizigersfoto's tripadvisor

Houd statistieken bij

Bekijk hoe goed je foto’s het doen (dat kun je terug vinden in de sectie: Your Property Overview en dan naar Visitors viewing photos), hoe vaak ze bekeken worden door de reizigers. Zoek naar manieren om dit te verbeteren en test hiermee wat het veranderen van je profielfoto doet en het uploaden verschillende soorten afbeeldingen.

Weet je niet hoe je foto’s moet uploaden op je pagina? Hier [PDF] vind je hoe.

Gerelateerde Berichten

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: TripAdvisor, visueel

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb TUI KLM reizen hotels travel instagram NHTV Facebook onderzoek TripAdvisor Social Media Google reviews technologie mobiel Booking.com destinatiemarketing Expedia Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring