• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Tourpress #twittercafe: Wat doen we met.. Pinterest?

9 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Het tweede Twittercafe van TourPress was woensdagavond in Hotel Haarhuis in Arnhem. Iedereen was welkom om deze editie bij te wonen en gezamenlijk kennis op te doen en meer dan 30 marketeers kwamen om kennis uit te wisselen. Deze keer stond het Twittercafé geheel in het teken van Pinterest. Aanleiding daarvoor was een eerder blog op TravelNext van Martin van Kranenburg. Ik ben gegaan en heb gedeeld en geleerd, hier een kort verslag:

Pinterest

Alle bedrijven stoeien met sociale netwerken. en vragen zich af: wat doen we met…? En voor Pinterest is dat zeker niet anders. Martin van Kranenburg leidt ons op een prettige manier door zijn verhaal over Pinterest, wat volgens hem nog wel eens heel belangrijk kan worden in de reisbranche.

Er zijn volgens hem verschillende praktische stappen die gezet moeten worden als je als merk wil toetreden tot een social medium:

  1. claim je merk op het sociale medium, bewaak je reputatie –  het blijkt dat nog steeds schikbarend weinig merken hun merk hebben vastgelegd op Pinterest. De boodschap van Martin: Claim je merk, ook al ga je er niets mee doen. Anders gaat namelijk een ander met je merk aan de haal!
  2. Start met luisteren – Luister op alle mogelijke kanalen naar wat er over je gezegd wordt door consumenten.
  3. Waar zit en wat doet je doelgroep – Is jouw doelgroep eigenlijk wel te vinden op sociale media? Als een gek met losse flodders schieten heeft geen zin als niemand er is om ze op te vangen.
  4. Denk na over je KPI’s 
  5. Layout en design
  6. Maak mensen er voor vrij en start een team – Neem je het medium serieus? Handel daar dan ook naar en zet er echt mensen op in!
  7. Bepaal je content strategie – Denk er goed over na, ga niet zomaar iets beginnen maar bedenk daarvoor WAT je er mee wilt bereiken, WIE je er mee wilt bereiken en HOE?
  8. Promoot je sociale netwerken
  9. Analyseer en optimaliseer – Welk platform werkt voor je en wat kun je doen om de engagement omhoog te krijgen?
  10. Focus – Je kunt je beter op 1 kanaal goed richten, dan op 2 kanalen maar half.

Leren door zelf te doen

Nadat Martin ons helemaal heeft bijgepraat over Pinterest moeten we zelf aan het werk in groepjes. We krijgen een aantal cases om uit te werken en dat werkt stimulerend en uitdagend. De meest mooie oplossingen komen, na een uurtje brainstormen, voorbij om partijen op de Pinterest-kaart te zetten. Of eigenlijk om Pinterest zo in te zetten dat het complementair en ondersteunend is aan andere platforms en het het verhaal rondom het merk versterkt.

Lees in het Storify verslag wat de deelnemers zelf vonden van het #Twittercafe!

Lees ook eens het artikel over Pinterest op Pretwerk.

Gerelateerde Berichten

  • TourPRess Twittercafe

    Eerste TourPRess Twittercafe: kennis delen Gisteren vond in de Winkel van Sinkel in Utrecht het…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • TourPRess Twittercafe

    Eerste TourPRess Twittercafe: kennis delen Gisteren vond in de Winkel van Sinkel in Utrecht het…

Categorie: Pinterest, Social media Tags: Martin van Kranenburg, Pinterest, pleisureworld, twittercafe

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Booking.com reizen NHTV Social Media Vakantiebeurs TUI Google hotels destinatiemarketing Facebook TripAdvisor Expedia travel reviews Airbnb instagram KLM onderzoek technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring