• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Transavia en reisdagboektool Travel Diaries slaan de handen ineen

25 oktober 2019 door Dylan Cinjee

Transavia Ventures B.V. heeft een positie weten te bemachtigen binnen start-up Travel Diaries, een web-applicatie waarin reizigers online een dagboek kunnen ontwerpen, delen en bestellen als gedrukt boek. Naast de kapitaalinjectie van € 100.000, waarmee Travel Diaries dit jaar nog een mobiele app laat ontwikkelen, gaan de twee bedrijven een strategische samenwerking aan om elkaar te versterken.

Travel Diaries is de oplossing voor reizigers die op een prettige en laagdrempelige manier hun reizen willen vastleggen en bewaren voor latere momenten. De innovatieve software, waarin je verhalen, foto’s en routekaarten kunt toevoegen in verschillende lay-outs, zorgt ervoor dat je je waant in een echt dagboek op je scherm. Elk hoofdstuk is digitaal te delen als blog en wanneer het online dagboek voltooid is, bestel je het als gedrukt A5-boek met een hard- of softcover. In korte tijd wil de start-up doorgroeien van de huidige 65.000 wereldwijde gebruikers naar de 1 miljoen.

Reisherinneringen

De reisdagboekentool werd opgericht door reisjournalist Veerle Witte, die al vijf jaar de hele wereld rondreist voor titels als National Geographic Traveler. Witte: “Met Travel Diaries wilde ik een betere manier ontwikkelen om reisherinneringen vast te leggen. Fotoboekensoftware biedt vaak geen mogelijkheden om te delen, routekaarten toe te voegen of lange, doorlopende teksten te plaatsen. Blogwebsites en -apps bieden niet altijd de mogelijkheid om een geprint boek te bestellen óf geen creatieve vrijheid in de opmaak hiervan. Travel Diaries brengt het beste van deze twee werelden bij elkaar. Nu zijn we klaar voor een professionaliseringsslag, en Transavia Ventures B.V. is precies de partner die we daarvoor zochten.”

Overal ter wereld

Nico Gielen, Investment Lead van Transavia Ventures, zegt over deze nieuwe samenwerking: ‘Travel Diaries is een perfect voorbeeld van een start-up met een heel goed team, al enige gerealiseerde omzet en een product met heel veel potentie. Wij helpen daarom graag met het verder opschalen.’ Met de investering zal Travel Diaries onder andere de huidige techniek verder doorontwikkelen en een mobiele app bouwen voor iOS en Android zodat gebruikers altijd en overal ter wereld – ook offline – aan hun dagboek kunnen werken. Het is de bedoeling deze app groot naar buiten te brengen op de aankomende Vakantiebeurs, in januari 2020. Daarnaast zal de start-up volgend jaar een ‘whitelabel’ lanceren, waarmee ze de unieke dagboeksoftware als het ware te huur beschikbaar stellen voor reisorganisaties. Deze kunnen de editor van Travel Diaries, voorzien van hun eigen branding, aanbieden aan hun reizigers en de content die hieruit voorkomt publiceren op hun eigen website. Witte: ‘Met de whitelabel verreiken reisorganisaties hun customer journey en stimuleren ze hun klanten om verhalen te schrijven over hun reiservaringen. Uiteindelijk bouwen organisaties hiermee een community aan klanten op, die elkaar inspireren met verhalen, foto’s, tips en reisroutes. Daarnaast levert het een grote stroom aan nieuwe websitebezoekers – en potentiële boekers – op, aangezien gebruikers hun verhalen delen met vrienden en familie.’

Commerciële slagkracht

Een van de eerste potentiële whitelabelklanten is wellicht Transavia zelf. Erik-Jan Gelink, Chief Commercial Officer Transavia Airlines, zegt:  “We zijn Transavia Ventures B.V. begonnen om nieuwe inkomstenbronnen te genereren waarbij we gebruik maken van bijvoorbeeld de commerciële slagkracht van Transavia. Travel Diaries promoten bij 10 miljoen passagiers kan natuurlijk een enorme stimulans zijn voor de groei van deze start-up die waarschijnlijk nog veel waardevoller is dan onze directe investering.” Maar er liggen nog veel meer plannen op de plank. Witte: ‘Door de ruim 100.000 reisverhalen van onze gebruikers beter vindbaar te maken en aan te vullen met kwaliteitscontent van ons bloggersteam moet Travel Diaries uitgroeien tot het grootste reisinspiratieplatform van Nederland – en daarbuiten. Er liggen geweldige kansen en uitdagingen, en we zijn er honderd procent klaar voor om die aan te gaan.’

Gerelateerde Berichten

  • KLM: The travel Diaries

    KLM is weer even in beeld, en altijd als dat zo is.. Dan kijken we…

  • KLM en GetYourGuide slaan handen ineen
    KLM en GetYourGuide slaan handen ineen

    Dankzij het nieuwe samenwerkingsverband tussen KLM en GetYourGuide, het grootste online boekingsplatform voor rondleidingen en…

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

Categorie: E-commerce, TravelNieuws, Trends Tags: Dagboek, reizen, Transavia, Ventures

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Google Airbnb NHTV travel Social Media Facebook reizen Expedia onderzoek TUI hotels reviews technologie Booking.com instagram KLM destinatiemarketing TripAdvisor mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext