• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Transavia Ventures investeert in innovatieve vliegtuighuid

4 oktober 2019 door Dylan Cinjee

Het onlangs opgerichte Transavia Ventures B.V. heeft deze week een Letter of Intent (LOI) getekend voor haar eerste investering van €175.000 in Dimple Aerospace. Dit jonge bedrijf ontwikkelt een techniek waarbij door het bewust aanbrengen van dimples (‘kuiltjes’) in de huid van vliegtuigen, de luchtweerstand van vliegtuigen vermindert.

“Dat betekent besparen op brandstof en verlaging van de CO2-uitstoot”, zegt Dirk Neelis, CFO van Transavia. “We zijn in juni gestart met Transavia Ventures B.V. Hiermee willen we innovatie bevorderen en strategische samenwerkingen aangaan met bedrijven die vernieuwende technologieën hebben ontwikkeld. Deze eerste investering in Dimple Aerospace is voor beide partijen een bijzonder moment.”

Resultaten

“Inmiddels hebben tientallen start-ups contact met ons gezocht en zijn er ook al vele gesprekken geweest. Zo trechteren we steeds verder zodat de bedrijven die het beste bij ons passen en het meest kansrijk zijn, overblijven”, zegt Nico Gielen, Investment Lead New Business bij Transavia Ventures. “We onderzoeken nu van nog een aantal aanvragen of hun innovatie of idee aan onze criteria voldoet. Inmiddels hebben we ook echt concrete resultaten geboekt; waarbij de samenwerking met Dimple het meest ver is.”

Daadkracht

Dimple Aerospace en Transavia Ventures tekenen een Letter of Intent (LOI) voor een mogelijke investering. Nico Gielen: “Dat komt erop neer dat Dimple een jaar lang verder gaat met het ontwikkelen van deze technologie en daarbij kan overleggen met bijvoorbeeld onze technische specialisten over de praktische toepasbaarheid ervan. Wanneer de resultaten positief zijn, kunnen wij vervolgens als één van de eerste partijen investeren. “Olaf van Campenhout, mede-oprichter van Dimple Aerospace: ‘Werken met Transavia is voor ons zeer waardevol. Zowel in hun rol als investeerder en als mogelijke eerste grote klant. De sterke wil en daadkracht van Transavia om de luchtvaart groener te maken werkt zeer aanstekelijk. We kijken uit naar een geweldig partnership.” Dimple Aerospace wordt ondersteund door het Take-off instrument van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Dit is een programma voor het stimuleren en ondersteunen van bedrijvigheid en ondernemerschap vanuit de wetenschap.

Dimple Aerospace

“Ook op het gebied van onze investeringen hanteren we onze ‘low cost feel good’ filosofie”, zegt Nico Gielen. “Wij stappen eerder ‘in’, wanneer de start-up nog echt in de ontwikkelfase zit zoals ook bij Dimple Aerospace. De techniek moet nog worden doorontwikkeld. Het gaat hier wel om gepassioneerde ondernemers die wij ook kunnen helpen bij het geven van richting, adviezen en expertise.”
Dirk Neelis: ”Waar vele investeringsfondsen slechts gericht zijn op alleen een financiële participatie is Transavia Ventures B.V. juist op zoek naar een veel verdergaande samenwerking met de start-ups waarin het gaat participeren. Hierdoor wordt niet alleen de kans op rendement groter, maar biedt het ook innovatiekracht voor de organisatie zelf. En deze innovatieve bedrijven voegen op hun beurt waarde toe aan Transavia met innovatiekracht en het vinden van aanvullende inkomstenbronnen.”

Gerelateerde Berichten

  • Transavia start nieuw initiatief met Transavia Ventures

    Transavia is gestart met Transavia Ventures BV; een nieuw initiatief om innovatie te bevorderen en…

  • Transavia gaat reisgidsen aanbieden via Flamyngo

    De Nederlandse startup Flamyngo en Transavia zijn een succesvolle samenwerking gestart. Flamyngo biedt reizigers de mogelijkheid…

  • Transavia tickets bestellen via Amazon Echo
    Transavia tickets bestellen via Amazon Echo

    In 2014 verscheen de virtuele assistent van Amazon genaamd Alexa. Alexa stelt gebruikers in staat…

Categorie: Technologie, TravelNieuws Tags: duurzaamheid, Techniek, technologie, Transavia

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb reizen Google hotels Expedia NHTV Facebook KLM technologie Vakantiebeurs destinatiemarketing instagram TUI reviews mobiel Social Media TripAdvisor Booking.com travel onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext