Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de eerste retargeting campagne in Nederland via digitale radio. Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia.

Door deze nieuwe vorm van retargeting – Programmatic Audio – toe te voegen aan de totale mediamix, zet Transavia een volgende stap om de consument te voorzien van meer relevante advertenties. De test loopt tot eind van het jaar, waarna de toegevoegde waarde van deze gloednieuwe manier van adverteren wordt geëvalueerd.

Trend

Deze innovatieve vorm van aanbieden van relevante advertenties past goed in de trend die Transavia de laatste tijd heeft ingezet met haar campagnes, waarbij advertenties relevanter zijn voor de consument. Zo lanceerde Transavia afgelopen winter een campagne waarbij de uitlevering van advertenties werd aangepast op basis van actuele sneeuwval op één van de bestemmingen en had de maatschappij eerder een campagne waarbij continu het actuele aantal nog beschikbare vliegtuigstoelen weergegeven werd in de uitingen.

Nick Brandts, Base Lead Direct Transavia: “Vanzelfsprekend willen we met onze advertenties graag zoveel mogelijk de juiste doelgroep, op het juiste moment, met de juiste content bereiken. Met OMS en NMPi als partner kunnen we de mogelijkheden van programmatic audio uitgebreid testen. Het gebruik van dit kanaal past goed binnen onze strategie, waarin we steeds beter willen inspelen op de voorkeuren van de consument. Zo zien consumenten nu actuele gegevens binnen banners, zoals het beschikbare aantal stoelen en de beschikbare actuele prijs. We gaan ervan uit dat deze nóg relevantere advertenties voor een betere gebruikerservaring leiden bij de consument.”

Populaire bestemmingen

De spots ontwikkelde Transavia samen met OMS Studio. Op basis van tien populaire bestemmingen zijn verschillende commercials geproduceerd, waarbij gekozen is voor de herkenbare voice-over van het merk. De inkoop van mediaruimte en de ontwikkeling van de techniek achter de spots is in samenwerking met digital agency NMPi verlopen. Met de gebouwde techniek is het nu mogelijk om de spots specifiek uit te leveren aan personen die één van de tien bestemmingen binnen de pilot hebben bekeken op de website van Transavia.

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “De digitale audiomarkt is sterk in opkomst en daarom hebben we in juli van dit jaar, via OMX, het digitale onderdeel van OMS, deze nieuwe manier van mediagebruik geïntroduceerd. Met Transavia lanceren we nu de eerste campagne. De innovatieve mindset van Transavia helpt ons enorm om de media-inzet binnen digitale radio nóg sterker te maken.”