• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Transavia.com verdient 2 euro per passagier

2 juni 2009 door Redactie Twinkle

Transavia.com houdt ongeveer 2 euro over aan iedere passagier die het vervoert. ‘Iets minder dan een Big Mac kost’, zei topman Tjero Zomer bij de presentatie van de jaarcijfers.

De omzet van Transavia.com kwam vorig jaar uit op 698 miljoen euro, een stijging van 12 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.

Hoewel het resultaat voor belasting terugliep van 18,1 miljoen in 2007 tot 11,1 miljoen in het afgelopen jaar, kon de lijstaamvoerder van de Twinkle100 voor de 31e keer op rij winstcijfers presenteren. ’Dit kan slechts ‘één andere maatschappij in de wereld ons nazeggen, het Amerikaanse Southwest’, citeert De Volkskrant Zomer.

De topman durfde niet te voorspellen of Transavia.com aan het 31e opeenvolgende winstjaar een 32e kan toevoegen: ‘Er wordt minder geboekt voor de zomer. In reactie daarop gaan wij deze zomer de capaciteit met 10 procent reduceren.’ Air France-KLM, het moederbedrijf van Transavia.com, maakte onlangs een verlies bekend van 814 miljoen euro.

Volgens Zomer is van een fusie tussen het goed presterende Transavia.com en het kwakkelende Martinair nooit sprake geweest. Berichten met die strekking zouden het gevolg zijn van speculaties in de media, ontstaan toen uitlekte dat KLM de mogelijkheden voor een intensievere samenwerking tussen beide dochters onderzocht. Die samenwerking moet leiden tot kostenbesparingen en synergievoordelen.

Transavia.com en Martinair zullen sowieso als merk blijven bestaan en hun identiteit behouden. Ook zullen afzonderlijke directies aan het hoofd blijven staan van de bedrijven, aldus Zomer: ‘Blauw, rood en groen kunnen prima naast elkaar bestaan.’

Gerelateerde Berichten

  • Twinkle100 verdient aanpassing

    Twinkle presenteerde eerder deze week de tweede editie van de Twinkle100, de ranglijst met de…

  • Hartman: 'Transavia.com en Martinair één organisatie'

    KLM-topman Peter Hartman laat weinig twijfels bestaan over de toekomst van dochtermaatschappijen Transavia.com en Martinair:…

  • 'Online-afdeling Martinair blijft toestellen vullen'

    E-commerce medewerkers van Martinair houden voorlopig werk aan het vullen van passagierstoestellen. Moederbedrijf KLM wil…

Categorie: E-commerce Tags: Air France, Big Mac, KLM, Martinair, Tjero Zomer, Transavia.com, Twinkle100

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram TUI Expedia technologie Airbnb Google Booking.com hotels KLM Facebook Social Media reviews travel Vakantiebeurs reizen TripAdvisor NHTV mobiel onderzoek destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext