• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel 2.0 & User Generated Content

10 oktober 2007 door Martin van Kranenburg

Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel 2.0 websites staat vooral het delen van ervaringen – user generated content – centraal. Deze klantervaringen moeten een “onafhankelijk” oordeel geven over de accommodatie of algemene reiservaring.

De kracht van het individu
Waar voorheen één onderzoeker van Toeristiek een onafhankelijk oordeel gaf van een accommodatie – die tot in detail per centimeter de afstand tot het zwembad uitzocht – zijn er nu tientallen of zelfs honderden klantervaringen die dat oordeel vellen. In een taal die kort en krachtig is, en kennelijk verwoord wat mensen willen horen. Consumenten zitten niet meer passief achter een computer maar dragen actief bij door foto’s, video’s en reiservaringen met elkaar te delen. En websites zoals Zoover.nl, Tripadvisor.com, Travelpost.com, mytripbook.com, Globalzoo.de en wikitravel.com – winnaar van de Webby Award 2007 voor de beste reissite –  bieden een platform voor deze ervaringen.

Het succes van Zoover
Door het aanbieden van ervaringen van reizigers is Zoover inmiddels één van de drukst bezochte reissites van Nederland. Zie maar een de trend als je kijkt in Google Trends en zet uw merk daar maar eens naast. Zo te zien heeft Zoover een prima hoogseizoen achter de rug.

Google Trends

De invloed van andermans ervaringen
Door het enorme aanbod van vakantie accommodaties (wat zeker het geval is in de bulk vakantie bestemmingen) is er sprake van keuzestress. Wat moet ik kiezen en maak ik wel de goede keuze? Juist in deze fase van het aankoopproces – het vergelijken van de verschillende accommodaties – spelen de ervaringen over de accommodatie en wat er te beleven valt in de directe omgeving een cruciale rol.

Op basis van de ervaringen van anderen wordt de uiteindelijke keuze bepaald.
  

Gerelateerde Berichten

  • User Generated Marketing

    De uitgaven aan online marketing zullen de komende jaren blijven groeien. Uit gegevens van Forrester…

  • De rijkdom van User Generated Content (UGC)

    Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds…

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

Categorie: Marketing Tags: Travel 2.0, User Generated Content

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Expedia Social Media destinatiemarketing reviews instagram NHTV Airbnb TripAdvisor reizen TUI mobiel KLM onderzoek technologie Booking.com Facebook hotels travel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring