• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel, hospitality & samenwerken met innoverende jongeren & tech startups: accelerators

2 december 2016 door Lobke Elbers

Marriott Hotels Europa heeft recent een programma gelanceerd waar tech bedrijven worden uitgenodigd om mee te denken om de travel en hospitality experience aanzienlijk te verbeteren. Na een aantal pitches is Marriott enthousiast over 2 startups en er gloort een toekomst van samenwerking waarbij het delen van het beste van de werelden wordt gestimuleerd. Waarom wordt dit zo belangrijk gevonden?

Concierge en Personal assistent

De winnende twee bedrijven zijn de Concierge app Jambo en een voicegestuurde assistent Dazzle. In het pilot programma wordt de winnende partijen trainingen, workshops en toegang tot inhouse TEDX events gegeven door experts uit de travel en hospitality industrie en verwante marketing vakgebieden. Als mediator wil Marriott hierbij de startups de kans geven om snel thuis te raken in de reiswereld en daardoor op termijn met hen aanzienlijk de experience verbeteren met behulp van technologie.

Op Skift zegt Osama Hirzalla (brand marketing and eCommerce Europe, Marriott) het volgende:

”Some of the comments I’ve heard from these startups is ‘what are Marriott’s pain points?”

”For us, it’s not so much about pain points, it’s more about changing consumer behavior and looking at that as a positive experience for the brand as a technology platform.”

Startups & innoverende communities

Ook in Nederland barst het alleen al op Facebook van de Tech startup communities, slimme marketing startups, etcetera. Maar je moet wel de goede netwerken hebben. Of de juiste jonge gasten of meiden kennen binnen die communities. Deze communities of leden van deze communities die ieder hun eigen talenten hebben en de digitale wereld op hun duimpje kennen, worden te pas en te onpas gevraagd om mee te denken met de grootste partijen.

Los van de hackatons waar pijnpunten worden opgelost of nieuwe ideeen worden bedacht,  bestaat een groeiende behoefte aan reeds ontwikkelde concepten, die makkelijk gedeeld en geïmplementeerd kunnen worden binnen grotere organisaties. Alles om de guest experience te optimaliseren. Innovatie is het toverwoord nog steeds.

In Nederland is de Young Creators community met meer dan 7.500 toptalenten een serieuze partij waar gelijkgestemde jonge innovators hun projecten kunnen showcasen, maar ook in contact kunnen treden met potentiële opdrachtgevers. Die kunnen ook uit travel komen.

Travel moet zelf de aandacht trekken

Hoe kan travel de blijvende aandacht trekken om interessant te blijven voor de high potentials binnen marketing, IT en andere digitale vakgebieden zoals growth hackers. Door blijvend samen te werken met de jonge en innoverende generatie.

Niet enkel hotels, maar ook steeds meer andere partijen doen dit. Soms met een duidelijk doel en idem opdracht en soms om in ieder geval niet tot de club van achterblijvers te horen:

  • Zoals Easyjet die een groot bedrag heeft geïnvesteerd om vijf jaar lang the next big thing in travel technology te ontdekken.
  • TUI; tijdens de afgelopen editie van het Reiswerk Studenten Challenge heeft TUI  Nederland de excellente toerisme studenten van Nederland voor de uitdaging gesteld om een business idee te ontwikkelen voor generatie Y/millennials. Dit concept wordt nu uitgerold en begin volgend jaar gelanceerd.
  • Travelport lanceerde Travelport labs, waar startups het 4 maanden durende programma kunnen volgen. Als onderdeel van het programma krijgen de startups toegang tot het TravelPort Platform en de technische expertise, marketing kennis en coaches om er zoveel uit te halen als mogelijk is.

Gerelateerde Berichten

  • #HHO2013: Samenwerken binnen én buiten de branche!

    Vorige week donderdag vond de befaamde Holland Hospitality Outlook plaats in de Amsterdam RAI. De…

  • Column: echte interacties in communities binnen travel & hospitality

    Er zijn twee soorten sociale netwerken; de netwerken die een bepaalde mate van autonomie bevatten en…

  • Shaping the travel tech industry: 250 inspiratiebronnen voor nieuwe businessmodellen

    Wanneer we kijken naar de innovatie binnen de reisindustrie, kunnen we stellen dat veel innovaties…

Categorie: E-commerce

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia Booking.com technologie Airbnb TripAdvisor hotels mobiel travel TUI destinatiemarketing Social Media reizen Google Vakantiebeurs KLM Facebook reviews onderzoek instagram NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring