TravelBird wil grotere expansie: over een jaar in bijna twee keer zoveel landen actief zijn als nu het geval is. Het Nederlandse reisbedrijf maakt zich op voor een entree in 7 nieuwe landen in 2014.

Voor reisorganisaties en bijvoorbeeld saunacomplexen fungeert TravelBird als een soort outlet-kanaal. Behalve in ons land verkoopt het bedrijf momenteel reizen en uitjes in België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje en Denemarken, 8 landen in totaal. Het komende jaar moeten daar 7 nieuwe markten bijkomen, te weten Noorwegen, Zweden, Finland, Italië, Polen, Ierland en Engeland.

Groeitempo

TravelBird, dat in september vorig jaar het Belgische MyTrip en afgelopen voorjaar het Nederlandse Boekvandaag.nl overnam, laat in een persbericht weten dat de lopende jaaromzet uitkomt rond de 50 miljoen euro. Bij het Amsterdamse bedrijf, dat zijn snelle groei realiseerde zonder extern kapitaal, werken inmiddels 170 mensen. Voor het komende jaar wordt ‘een nog hoger groeitempo’ verwacht.

Expansie: ‘Grootste van Europa’

TravelBird voorkomt naar eigen zeggen keuzestress door dagelijks een selectie van scherp geprijsde verrassende reizen te presenteren. Oprichters en eigenaren Symen Jansma en Dennis Klompalberts zeggen de grootste reisaanbieder van Europa te willen worden.