TravelBird is in 2010 opgericht en timmert hard aan de weg. De organisatie is nu al naast Nederland te vinden in België, Luxemburg en Duitsland. Maar ook in Nederland blijven ze werken aan hun groei. TravelBird neemt per vandaag namelijk alle activiteiten over van BoekVandaag als tweede label. Met deze overname verwacht TravelBird een omzetgroei van 30%. 

Tweelabel strategie

De merken TravelBird en BoekVandaag worden in de eerste instantie volgens een tweelabel strategie naast elkaar gevoerd. Dat betekent dat BoekVandaag een eigen merk zal blijven binnen de Nederlandse en Belgische markt.

30% meer omzet

De snelgroeiende vakantiewebsite neemt per direct alle activiteiten aangaande het merk BoekVandaag over uit Red Online Marketing B.V. van Roy Platje en Edwin Jonker. De vakantieaanbiedingswebsite BoekVandaag werd in 2009 opgericht en richt zich primair op de Nederlandse en secundair op de Belgische markt. Jonnie Muis wordt binnen TravelBird de manager van BoekVandaag.

“De aankoop van BoekVandaag sluit goed aan bij onze groeistrategie, zo namen we in september vorig jaar ook het Belgische MyTrip over. We verwachten een directe omzetgroei van 30% door deze overname in Nederland en België”, aldus Symen Jansma die samen met Dennis Klompalberts de directie van TravelBird voert.

Roy Platje van Red Online Marketing B.V. kijkt vooruit:  “BoekVandaag is een succesvolle website met kwalitatief goede reizen voor een scherpe prijs. De site is toe aan een nieuwe fase en we kiezen om verdere ontwikkeling over te dragen aan TravelBird en ons te richten op nieuwe ideeën.”