Op hun eigen Travelmedia Congres presenteerde het bureau van Olivier Dujardin hun print magazine Goodbye Magazine dat vanaf 5 juni ’15 in de Vlaamse winkels ligt.

Offline gaan

Het Vlaamse bureau, vooral bekend van het beheer van online campagnes voor bedrijven in de toeristische sector maakte de opvallende stap om een nieuw blad in de winkels te leggen. Het is een lijvig blad, met zo’n 228 pagina’s wat 4 keer per jaar in de winkels zal liggen. Verspreiding gaat via alle grote kiosken, maar ook in de Vlaamse supermarkten.

Print bij inspiratie voor het boeken van een reis

Een opvallende stap voor een online bedrijf. Volgens Olivier echter een logische stap “Wij zijn als publisher tegen de grenzen van onze online kanalen als Vakantiepromos, Euroreizen, Citytrip.be en Rondreis.be aangelopen. We zochten meer kanalen om klanten inspiratie te bieden voor leuke bestemmingen. En we geloven sterk in de kracht van print bij inspiratie voor het boeken van een reis. Dan is het helemaal geen gekke keuze.”

Travelmedia is een losstaande redactie binnen de organisatie gestart, die los staat van hun eigen belangen en klanten. Ook wordt er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van eigen fotografen. Zo wordt er gewaarborgd dat er altijd unieke en inspirerende verhalen komen.

Goodbye Magazine cover