Van 22 tot en met 26 september staan de grootste steden ter wereld in het teken van Social Media Week; New York, Kopenhagen, Londen, Berlijn, Los Angeles, Miami, Sydney en ga zo maar even door. Voor het eerst dit jaar strijkt het global event deze nazomer neer in Rotterdam en wij zijn in onze nopjes. RauwCC: het Rotterdamse socialbureau én de grote organisator achter SMW Rotterdam, heeft het event naar de BeNeLux gehaald. TravelNext is contentpartner en host tijdens de themadag Sport en Leisure op 25 september en zal op die dag een van de vele podia hosten met drie inspirerende kennis sessies over social media in travel, leisure en toerisme. Het thema van dit jaar? The Future of Now!

Welke social profs mag je verwachten?

Op maandag 22 september start het programma met de aftrap van het opening event, de VSP kickoff: only for Very Social Persons. In de dagen die volgen, komen er legio van sprekers uit diverse vakgebieden bij elkaar die RauwCC nauwkeurig bij elkaar heeft gezocht en afgestemd. RauwCC hoopt met dit event het meest invloedrijke inspiratiecongres over social media en innovatie in de BeNeLux te maken. Qua line-up moet dat zeker lukken!

Het volledige schedule is hier te vinden en grote plenaire sessies worden afgewisseld met mooie intieme sessies en cases. Zo spreken o.a. de communitymanager van Instawalk010, Jochem van Drimmelen (KLM), Remco Timmermans (Space Week & Tourism). Maar er zijn ook sessies van buiten de branche zoals Youssef Eddini (hoofd marcom NOS), Eva de Valk (Silicon Valley), Gijsbrecht Brouwer (SportNext) en Wouter de Bie (Spotify).

Elke dag staat er een nieuw thema centraal, gevuld met de beste insights, trends en info om met de rest van de wereld te kunnen delen;

  • Day 1 – 22 sept: Very Social Person Opening event
  • Day 2 – 23 sept: Government & Society
  • Day 3 – 24 sept: Education & Business
  • Day 4 – 25 sept: Sport & Leisure
  • Day 5 – 26 sept: Culture & Music

TravelNext stage

Tijdens de themadag Sport & Leisure verschijnen o.a. Isabel Mosk (Think! Social Media) en Tessa Dirks (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen) op het TravelNext podium in het Nhow hotel Rotterdam. Deze twee professionals gaan tijdens Social Media Week in op de vraag hoe je social nu echt kunt inzetten ter versterking van je klant/ merk of destinatie beleving. Hoe past social binnen de belangrijkste organisatiedoelstellingen; de commerciële doelstellingen?

Isabel Mosk is strateeg en directeur van Think! Social Media in Amsterdam. Zij werkte 3,5 jaar voor het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en was o.a. verantwoordelijk voor het Innovatielab. Daarmee droeg ze een groot deel van de kennis over van nieuwe media in de reissector. Hier is o.a. TravelNext uit ontstaan. Op 25 september zal ze openhartig de toegevoegde waarde van online uitingen en social media in de reiswereld toelichten.

Tessa Dirks is Social Media Manager bij NBTC | Holland Marketing. Dagelijks staat ze in contact met diverse internationale communities en coördineert deze via 20+ social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Google+ etc. Ze is trots om een van de personen te mogen zijn die Holland als destinatie via social media op de kaart zet. Op 25 september gaat ze in op de social media strategie die ze door de jaren heen heeft opgezet en ze geeft je daarbij maar al te graag een kijkje in de ‘social’ keuken van NBTC|Holland Marketing.

Locatie

Social Media Week wordt gehouden in Nhow Hotel Rotterdam. Deze bijzonder ‘social’ locatie bevindt zich aan de Wilhelminakade 127, Rotterdam.

Meer informatie en TravelNext PARTNER tickets

Social Media Week is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in social media en graag wil leren van de social media aanpak vanuit diverse branches. Je krijgt een kijkje in de keuken bij grote en kleine bedrijven en instanties. Je kunt je nu inschrijven voor Tickets en via TravelNext ontvang je met deze code: SMWRdamTravelNext  15% korting.

Het is tevens nog mogelijk om je bedrijf aan te laten sluiten als sponsor voor deze eerste SMW BeNeLux editie met global exposure. Voor meer informatie over het programma klik hier. Of volg de ontwikkelingen op Twitter via de hashtag #SMWRDAM.