Afgelopen zaterdag was de open dag van de NHTV en daar stond TravelNext ook! Een dag waarop toekomstige studenten kennis konden maken met het toerisme. En bij TravelNext: de digitale wereld binnen het toerisme. Kortom; veel om te vertellen, veel om te leren.

Wat hebben we gedaan?

Er liggen veel kansen en mogelijkheden in de reiswereld, maar vaak hebben mensen geen idee. Het komt regelmatig neer op de vraag: “Ga je dan in een reisbureau werken? Of als reisleidster?” Buiten de reiswereld is er vaak geen weet van wat er allemaal mogelijk is en hoe dynamisch deze branche is.

Met TravelNext hebben we de studenten en ouders verteld over de vele mogelijkheden, maar natuurlijk ook hoe TravelNext de reiswereld van de juiste kennis op het gebied van eMarketing wil voorzien. Door trends en ontwikkelingen in kaart te brengen, nieuwtjes uit te brengen, deelname aan evenementen of het organiseren van evenementen schrijven we de content voor de markt!

Onderwijs & werkveld

Een belangrijk onderdeel binnen TravelNext is de overbrugging tussen het onderwijs en het werkveld. Studenten de kans geven om zich binnen een leerbedrijf of stagebedrijf te ontwikkelen en meer werkervaring te bieden. En wat zijn de voordelen dan om als student betrokken te zijn bij TravelNext.

  • Je leert de reiswereld goed kennen op allerlei verschillende manieren. We zijn continue bezig met nieuwe technologieën, nieuwe startups, trends en ontwikkelingen. En de kennis heeft betrekking op zoveel verschillende vlakken, om die allemaal te ontdekken, moet je maar eens door de channels of sectoren scrollen.
  • Je netwerk wordt groter en groter. Het contact met het werkveld is nauw, hetzij door evenementen, door de community, of door interviews. Mensen die je leert kennen kunnen in de toekomst misschien nog erg waardevol zijn, maar waar je nu nog geen weet van hebt.

Open dag

Digitale snufjes

Op een open dag alles uitleggen waar je mee bezig bent is natuurlijk lastig, dan kunnen wij alleen maar zeggen: Een foto zegt meer dan 1000 woorden. En dat is gebleken! Door nieuwe, digitale snufjes te laten zien, maakten de studenten en ouders kennis met hoe vooruitstrevend de reisbranche eigenlijk is. En de app van Google Translate is daarvoor een leuk, interactief hulpmiddel. We stelden de vraag: “Als je in het buitenland bent in een lokaal restaurantje, zonder de taal te spreken, hoe kun je dan iets bestellen van een menukaart?” Met behulp van de feature van Google hebben we laten zien hoe een smartphone de tekst direct vertaald. En dat sloeg aan!

Open dag 2

Als we hierop terugkijken merken we zelf dat we nog enthousiaster over de digitale reiswereld worden en dat we graag anderen daarmee ‘aansteken’. Kortom; een leerzame, interactieve dag om studenten en hun ouders enthousiast te maken voor de digitale reiswereld!

Wil je ook dat TravelNext op jullie open dag komt te staan?

Stuur dan een mailtje naar info@travelnext.nl en neem contact op!