De TN weekly bevat de interessantste, populairste, nieuwste en laatste ontwikkelingen en weetjes van de afgelopen week die wij kort voor je hebben samen gevat om je zo wekelijks een korte update te geven van wat zich heeft afgespeeld binnen TravelNext!

Eliza was here- ‘Het verkopen van gevoel’

‘Waar iedereen recht afslaat, gaat Eliza linksaf.’ De slogan van de organisatie Eliza was here die in één zin samenvat wat de organisatie is en wat de organisatie doet.

Eliza was here is nieuwsgierig, eigenwijs, positief, spontaan en vrolijk. Bij deze organisatie draait het om het ‘verkopen van gevoel’. De bovenstaande merkwaarden vormen de basis voor de gehele marketing en inkoop, en dat willen zij in alles uitstralen. De site van Eliza was hier straalt puur vakantiegenot uit door alles wat zij tonen en laten zien op de website. De verhalen van de virtuele Eliza zijn de basis van alle communicatie binnen de organisatie, storytelling met de virtuele Eliza. Door deze storytelling wordt de beleving van het merk ook nog eens versterkt. Eliza was here werkt niet alleen met storytelling, maar doet ook aan thematisering, zo geven zij verschillende reizen nog wat extra aandacht.

Het mooie is dat ook iedereen zich kan identificeren met de persoon Eliza, iedereen kan er zijn of haar persoonlijke invulling aangeven. Wil jij meer weten over Eliza was here? Check dan de hele blog op TravelNext!

Blog Eliza was here marian van der ent

Online reisvideoplatform; Wander

Wander Network is een nieuw concept van EndemolShine Beyond dat is gelanceerd op 1 februari 2016. Met alle ontwikkelingen die gaande zijn in de online videowereld wilden wij van TravelNext wel eens wat meer weten over dit platform en daarom interviewde wij Joost Geurtsen, creatief strateeg bij Endemol.

Wander Network is dus een online reisvideoplatform op YouTube opgezet door Endemol. Bij dit soort nieuwe concepten is het altijd maar afwachten of het aanslaat bij de doelgroep en wat de reacties zijn, en bij Wander mogen ze wel degelijk naar buiten brengen dat het platform uiterst succesvol is. Met het platform Wander wil Endemol uitstralen waar zij goed in zijn: ‘het bouwen van een (entertainment) merk vanuit een bepaald format of een concept.’

Zoals bovenstaand al staat beschreven is het online reisvideoplatform ontzettend succesvol. Dat komt mede doordat het thema ‘reizen’ zich uitstekend leent voor een online video content strategie.

‘We kunnen verhalen vertellen en plekken in beeld brengen die uniek zijn binnen het grote aanbod aan (video)content.’

Wander Network- online videokanaal

Slogans van over de hele wereld

Alexander Lamprecht, blogger van TravelNext heeft onderzoek gedaan naar slogans van destinaties over de hele wereld. Zijn doel was om er achter te komen hoe destinaties slogans inzetten en hoe zij dus de doelgroep aanspreken, en uit zijn onderzoek zijn interessante resultaten naar voren gekomen. Zo kiest een kleine hoeveelheid destinaties maar voor een 1- woord slogan, gebruiken 52 van de 133 destinaties een kleur in hun slogan en is België nog steeds de destinatie met de langste slogan. Dit zijn drie willekeurige resultaten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen. Wil je meer weten over slogans en destinaties en ben je benieuwd naar meer resultaten? Check de gehele blog dan op TN!

Schermafbeelding 2016-05-05 om 18.40.26

Blijf TravelNext volgen voor de laatste trends en ontwikkelingen in online travel. Ook aankomende week hebben we weer interessante en leuke content voor jullie klaarstaan o.a. een interview met GOGO, Mohsin op wereldreis, Google I/O en nog veel meer!