Zoals jullie van ons gewend zijn hebben wij op de redactie van TravelNext ook deze week weer een weekly samengesteld. De TravelNext weekly bestaat uit de interessantste, populairste, nieuwste en laatste ontwikkelingen en weetjes van de afgelopen week die wij kort voor je hebben samen gevat om je zo wekelijks een korte update te geven van wat zich heeft afgespeeld binnen TravelNext! Wat was er afgelopen week populair op TravelNext?
Het Haags Bloggershuis
Het Haags Bloggershuis, een nieuw concept opgezet vanuit Den Haag Marketing. Het is een samenwerking met zowel nationale als internationale bloggers. De Kick- Off vond plaats tijdens de vakantiebeurs en dat was zo’n enorm succes dat de aanmeldingen van bloggers binnen stroomde. Om jullie een goed beeld te geven van wat het Bloggershuis nu precies inhoudt, hebben wij een 360 (inter)view gehouden met verschillende betrokkenen. Zo hebben wij Mieke Smid gesproken vanuit de organisatie en vanuit Den Haag Marketing en hebben wij twee influencers gesproken; Marloes aan de Hooge (Travelvalley) en de wereldreiziger Mohsin.
Waar het om draait binnen het Haags Bloggershuis is dat er positieve en authentieke content gecreëerd wordt. Daarnaast is het van groot belang dat er voor iedere blogger die het Bloggershuis betreed iets unieks wordt neergezet. Dat hebben de bloggers die tot nu toe het huisje hebben bewoond ook zeker gemerkt. Zo wilde de wereldreiziger Mohsin graag een meet & greet met al zijn fans en vond Marloes van Travelvalley het juist interessant om de hotspots van Den Haag te ontdekken. Vanuit deze gedachte kan die authentieke content gecreëerd worden, en dat is wat het Haags Bloggershuis hun bloggers wil bieden, een unieke ervaring!
Wil je meer weten over het Haags Bloggershuis of juist over de ervaringen van Marloes en Mohsin, check dan de hele blog op TN!
Jongerenorganisatie GOGO; slimme marketing!
GOGO, voor vele jongeren onder ons een bekende organisatie. Ieder jaar stuurt de organisatie zo’n 50.000 jongeren op pad naar de mooiste zomerbestemmingen. Om bestemmingen te promoten werkt het voor een organisatie als GOGO het beste om content te maken op plaats van bestemming. Voorgaande jaren stuurden zij vaste reporters naar die zomerse bestemmingen om reports te maken, maar dit jaar pakte zij het net wat anders aan.
Dit jaar maken zij niet alleen gebruik van vaste reporters, maar hebben zij ook ervaren of juist onervaren jongeren de kans gegeven om een reisreporter te worden voor GOGO. Voor ervaren jongeren voor de camera een kans om misschien meer van zichzelf te laten zien en zo hogerop te komen en voor onervaren jongeren een kans om zichzelf te ontwikkelen. Hoe slim?! En wat misschien nog wel beter en slimmer is, op die manier wordt doelgroep ook nog eens actief betrokken bij de promotie voor GOGO van hun eigen product, namelijk vakantie!
De expertmeeting van Reiswerk
De reiswereld heeft talent nodig, en niet zomaar talent maar IT- talent. Dit talent vormt de basis van de toekomst. Daarom besloot Reiswerk een expertmeeting te organiseren met IT- ers die werken in travel. Uiteindelijk zijn er 8 IT- experts bij elkaar gekomen om zo het DNA naar boven te krijgen. De experts die aanwezig waren gedurende deze meeting kwamen uit diverse hoeken, zo waren er experts aanwezig van Travix maar ook van srprs.me. Gedurende deze meeting werden er een aantal dilemma’s voor de voeten van de experts gegooid en dit zorgde voor interessante gesprekken met interessante onderwerpen.
Wil jij meer weten over deze interessante expertmeeting en waar zij het over hebben gehad. Lees de blog dan op TravelNext!
Overig…
Drie interessante blogs, populaire blogs staan hierboven samengevat. Maar natuurlijk heeft zich nog meer afgespeeld binnen TravelNext wat we jullie niet willen onthouden. Zo heeft Skyscanner een eigen Facebook Messenger Bot geintroduceerd, hebben we op de redactie alle kansen voor travel vanuit Google I/O op een rijtje gezet en spraken we met de startup ReSnap.
Wij hopen dat je zo weer volledig op de hoogte bent van de afgelopen week binnen TravelNext! We’ll keep in touch!