Afgelopen week is er weer een heleboel interessante content verschenen op TravelNext, om jullie hiervan een korte impressies te geven hebben wij ook deze week weer de TravelNext weekly samengesteld. De TravelNext weekly bestaat uit de interessantste, populairste, nieuwste en laatste ontwikkelingen en weetjes van de afgelopen week die wij kort voor je hebben samen gevat om je zo wekelijks een korte update te geven van wat zich heeft afgespeeld binnen TravelNext! Wat is er afgelopen week populair geweest op TravelNext?

Social chat- apps; wat travel kan leren van de fashion e- commerce

Social chat- apps are taking over the business. Een goede quote om deze samenvatting mee te beginnen. Steeds meer worden chat- apps ingezet binnen een bedrijf, is het niet als customer service kanaal dan wel als verkoopkanaal. Suitsupply is een organisatie die hier sterk in voorop loopt, en zet zelfs twee soorten chat- apps in binnen haar organisatie: WeChat én WhatsApp.

In Aziatische landen is de app WeChat razend populair, Chinezen bestellen zelfs meer via WeChat dan via andere kanalen en geld speelt voor hen geen rol. En hier haakt Suitsupply slim op in door deze twee chat- apps in te zetten als belangrijke kanalen. Daarnaast zetten ze WhatsApp in als customer service kanaal, iedereen met vragen kan hier altijd terecht en krijgt antwoord van een echte expert.

Ook voor de travelbranche liggen er genoeg kansen met chat- apps, zo maken diverse airlines al gebruik van WhatsApp. Maar toch zouden zij hier nog meer mee kunnen doen, en dan vraag je jezelf af; wat dan? Dat lees je allemaal in de blog! We kunnen (opnieuw) leren van de fashion e- commerce.

WeChat en WhatsApp

Airbnb; you can’t beat them, so join them!

Airbnb, door menig bedrijf in de travelbranche worden zij steeds vaker als probleem gezien maar toch hebben zij zeker hun waarde in de branche. Negatieve berichten over Airbnb voeren vaak de boventoon, maar waarom zijn die negatieve berichten zo populair?

De groei van de populaire travel organisatie lijkt niet te stoppen, afgelopen zomer werden er miljoenen boekingen behaald en de organisatie blijft verder uitbreiden. Toch zijn er veel mensen/organisaties/partijen die klagen over Airbnb. Volgens bewoners maken de koffers teveel herrie op straat en de belasting en gemeentes hebben minder inkomsten. Maar de grootste klachten komen toch van de hoteliers in binnen- en buitenland door de oplopende concurrentie.

Doordat Airbnb wereldwijd als probleem wordt gezien, en niet als oplossing zetten zij hier zelf juist positieve publiciteit tegenover met diverse onderzoeken waaruit blijkt dat zij zeker van toegevoegde waarde zijn voor de branche. Lees de gehele blog op TravelNext!

Header Airbnb beat or join - TravelNext

TravelNieuws; Airlines en accommodaties, Ryanair Rooms komt de markt op

Waar de goedkope vliegmaatschappij Ryanair er eerst alleen was voor de goedkoopste vliegtickets, gaan zij nu ook onder andere room rentals, huizen en andere accommodaties aanbieden. Dit nieuwe initiatief heet Ryanair Rooms. Deze accommodaties worden aanvullend op de website aangeboden om zo de inkomsten te boosten.

Het blijft niet alleen bij bugetvriendelijke kamers en huizen, RyanAir gaat zich ook richten op de vijf- sterren hotelkamers en hostels. De zogenaamde ‘Amazon’ worden van de luchtvaart, dat is het doel wat zij willen bereiken met dit nieuwe initiatief dat per 1 oktober in zal gaan. Ryanair gaat zich door dit nieuwe initiatief mengen op de markt waar de vier grootste travel bedrijven al actief zijn, namelijk Airbnb, HomeAway, Tripadvisor en Booking.com. Hoe zal die concurrentie verder gaan verlopen?

Ryanair Rooms header

Overig…

Aankomende 21 juni vindt Emerce e- Travel plaats in Amsterdam. Hét evenement voor online travel dat je niet wil missen. Om vast vooruit te blikken op dit evenement, hadden wij afgelopen week een interview met Jesse James Woods van Kayak, een van de keynotes tijdens dit evenement.

Emerce Etravel 2016

Wij hopen dat je zo weer volledig op de hoogte bent van de afgelopen week binnen TravelNext! We’ll keep in touch!