De TN weekly bevat de interessantste, populairste, nieuwste en laatste ontwikkelingen en weetjes van de afgelopen week die wij kort voor je hebben samen gevat om je zo wekelijks een korte update te geven van wat zich heeft afgespeeld binnen TravelNext! Hier de TravelNext Weekly van deze week.

Google Trips, wat weten we nu?

Afgelopen week hebben wij op TravelNext alle geruchten en verwachtingen van Google Trips op een rijtje gezet. Je hebt toegang tot travel informatie, terwijl je telefoon niet eens online is. Dat is wat we nu weten.

Naast dit gerucht zijn er nog genoeg andere ontwikkelingen die zich afspelen binnen het nieuw te lanceren Google Trips. Zo wordt er gewerkt met zogenaamde ‘Points of Interests’ via Gmail. De app zal dan inspelen op de rol van local guiding/content. Ook zal Google Maps een rol in gaan nemen in het nieuwe Google Trips, reizigers kunnen dus exact navigeren naar hun travel behoeften, hoe fijn is dat?! En of dat dit nog niet genoeg is, is ook de integratie van vervoersopties opgenomen in de app. Google Trips heeft dus grote plannen en door middel van feedback wordt de app constant bijgestuurd!

Google Trips - TravelNext Weekly

Trend; Food is de grootste drijfveer in het toerisme

Wie wil er nu niet genieten van een ultieme combinatie tussen food én de wereld overreizen? Dat wil iedereen! En laat foodtourism nu net trending zijn! TravelNext vroeg zich af hoe de travelbranche hier op inspeelt maar ook hoe experts uit de foodbranche hier naar kijken.

Zoals in de travelbranche wordt gezegd: ‘Food kan niet gedigitaliseerd worden, maar het is wel datgeen dat de laatste jaren overal terugkomt.’ Zowel op TV, social media blogs maar dus ook in travel. Het blijkt ook wel een gouden combinatie te zijn: eten & reizen.

Ook experts uit de foodbranche hebben hier een eigen kijk op, daarom vroegen wij van TravelNext expert Kim van Velzen. Waar hij vooral de nadruk op legt is de erkenning die het oplevert voor de foodbranche! Meer weten over deze trend? Check de volledige blog op TravelNext!

Foodtoerisme als drijfveer in travel- TravelNext weekly

Hotels & OTA’s: De strijd om de reservering is nog niet gestreden

De dynamiek in de markt is verder toegenomen en de strijd tussen hotels en OTA’s is nog lang niet gestreden.

Steeds meer hotelgroepen zijn erop uit om reserveringen te ontvangen via de eigen kanalen. Daarbij stellen zij verschillende doelstellingen. Verschillende hotelgroepen hebben al diverse campagnes bedacht om gasten bij hen te laten boeken. Daarnaast bieden hotels en hotelgroepen tegenwoordig ook al ‘de beste prijsgarantie’. Door al deze ontwikkelingen wil het niet meer zeggen dat het boeken via een OTA perse ook een stuk goedkoper is.

Deze ontwikkelingen laten ook de grote boekingswebsites niet ongedeerd, Booking.com en Expedia reageren niet mals.

Maar als er wordt gekeken naar al deze ontwikkelingen ligt de keuze nog altijd bij de gast. Deze zal gevoelig zijn voor prijs, maar ook zeker voor beleving en gemak! De partij die het beste inspeelt op deze drie factoren zal uiteindelijk de reservering ontvangen.

strijd tussen hotels en OTA's header- TravelNext weekly

 

Stay tuned: Ook aankomende week hebben we op de redactie van TravelNext weer veel nieuwe content. Dinsdag 17 mei zal tevens de nieuwsbrief verschijnen, schrijf je nu nog in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste updates in je mailbox!