TravelNieuws: Booking.com test tab met flights

Waar Booking.com vaak geroemd is om haar focus op hotels, gaat het zich na Booking Experiences ook verder richten op Booking flights, restaurants en autoverhuur. In samenwerking met Kayak worden de vluchten aangeboden. Maar ook autoverhuur via RentalCars.com en restaurants via OpenTable. Alle zusterbedrijven van Booking.com (Priceline Group) worden dus geïntegreerd op de homepage met tabs, links bovenin de pagina.

Test

Na het klikken op de button Flights komen gebruikers terecht op de ‘branded’ pagina Booking.Kayak.com. Tegen Skift zegt een woordvoerder van de Priceline Group dat het nog om een test gaat en niet alle gebruikers de tab zullen zien. Wij gelukkig wel en we laten je zien hoe dit eruit ziet.

landingspagina Booking Flights

Gebruikers kunnen direct honderden websites via metasearch doorzoeken op zoek naar vliegtickets van diverse airlines. Voor de Nederlandse markt geldt dat bijvoorbeeld ook websites zoals vliegtickets.nl en WTC.nl zijn opgenomen in de zoekresultaten (geput uit de zoekmachine van Kayak). De integratie van Kayak op Booking.com met vluchten is waarschijnlijk slechts het begin. Booking.com probeert steeds meer voet aan de grond te krijgen binnen de hele traveler journey.

Meer tabs

Bezoekers van Booking.com die de tab Restaurants selecteren komen op de OpenTable website uit. Daar kunnen zij door het aanbod zoeken en restaurants reserveren. Via de tab Rental cars komen gebruikers op de ‘Booking.com powered by RentalCars‘ website uit.

Het toevoegen van de flights, rental cars & restaurants tabs is weer een stap verder in de strategie van Booking.com om nog meer een full-service travel aanbieder te worden.

Kayak heeft echter ook nog een aantal interessante extra tabs die we in de gaten zullen houden. Ze passen in ieder geval perfect op de website van Booking.com; pakketreizen, vakantiehuizen en vlucht+hotel.

Meer lezen? Lees ook wat Skift aan Kayak CEO Steve Hafner vroeg en meer geruchten over deze nieuwe ontwikkelingen bij Booking.com.

Gepubliceerd door

Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *