TravelNieuws: Booking.com test tab met flights

489

Waar Booking.com vaak geroemd is om haar focus op hotels, gaat het zich na Booking Experiences ook verder richten op Booking flights, restaurants en autoverhuur. In samenwerking met Kayak worden de vluchten aangeboden. Maar ook autoverhuur via RentalCars.com en restaurants via OpenTable. Alle zusterbedrijven van Booking.com (Priceline Group) worden dus geïntegreerd op de homepage met tabs, links bovenin de pagina.

Test

Na het klikken op de button Flights komen gebruikers terecht op de ‘branded’ pagina Booking.Kayak.com. Tegen Skift zegt een woordvoerder van de Priceline Group dat het nog om een test gaat en niet alle gebruikers de tab zullen zien. Wij gelukkig wel en we laten je zien hoe dit eruit ziet.

landingspagina Booking Flights

Gebruikers kunnen direct honderden websites via metasearch doorzoeken op zoek naar vliegtickets van diverse airlines. Voor de Nederlandse markt geldt dat bijvoorbeeld ook websites zoals vliegtickets.nl en WTC.nl zijn opgenomen in de zoekresultaten (geput uit de zoekmachine van Kayak). De integratie van Kayak op Booking.com met vluchten is waarschijnlijk slechts het begin. Booking.com probeert steeds meer voet aan de grond te krijgen binnen de hele traveler journey.

Meer tabs

Bezoekers van Booking.com die de tab Restaurants selecteren komen op de OpenTable website uit. Daar kunnen zij door het aanbod zoeken en restaurants reserveren. Via de tab Rental cars komen gebruikers op de ‘Booking.com powered by RentalCars‘ website uit.

Het toevoegen van de flights, rental cars & restaurants tabs is weer een stap verder in de strategie van Booking.com om nog meer een full-service travel aanbieder te worden.

Kayak heeft echter ook nog een aantal interessante extra tabs die we in de gaten zullen houden. Ze passen in ieder geval perfect op de website van Booking.com; pakketreizen, vakantiehuizen en vlucht+hotel.

Meer lezen? Lees ook wat Skift aan Kayak CEO Steve Hafner vroeg en meer geruchten over deze nieuwe ontwikkelingen bij Booking.com.

DELEN
Vorig artikelGoogle Shopping in strijd met regels. Voor travel, hoe nu verder?
Volgend artikelNew skills, new learning – for the future proof travel employee
Lobke Elbers is communitymanager bij TravelNext.nl. Daar is zij verantwoordelijk voor alle content die op de blog verschijnt en begeleidt zo'n 50 bloggers in hun schrijfproces. Ze heeft ruim drie jaar ervaring met online communities en platforms. Het is het haar taak om de travel marketeer te inspireren, te verbinden en alle traveltrends in kaart te brengen. Door haar voorliefde voor startups en de centrale rol van TravelNext in de online reiswereld van Nederland, heeft zij kennis van alle relevante trends en ontwikkelingen. Daarnaast is Lobke gastdocent blogging & online marketing aan de NHTV in Breda, voert Lobke projecten in samenwerking met Reiswerk & is zij een van de online experts geweest voor o.a. het traject let’s go digital voor reisadviseurs van Thomas Cook.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER