• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: Booking.com update, in-house chatfunctie, vertaalsystemen en meer!

5 mei 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Booking.com lanceert een in-house chatfunctie voor alle reizigers en partners. Ze willen een meer gepersonaliseerde service bieden aan de gast en het contact tussen gast en hotels makkelijker maken. Uiteindelijk moet deze chatfunctie ertoe leiden dat een gast van het begin van een reis tot het einde aan de hand meegenomen wordt. Met veel uitdagingen als een eigen vertaalsysteem, templates voor basisvragen en samenwerkingen met bijvoorbeeld Facebook Messenger.

Hoe gaat het in z’n werk?

Op het moment dat een klant een reservering heeft gemaakt, geeft Booking de klant de mogelijkheid om een vraag te stellen aan het hotel binnen hun account. Het hotel kan op zijn beurt reageren via de Pulse for Accommodation Partners app. De chatfunctie wordt op alle devices beschikbaar gesteld. Het contact kan ook van de andere kant komen, als een hotel een melding door wilt geven aan de gast kan dat ook via de chatfunctie.

Blog booking chatfunctie

Pulse for Accommodation Partners

Deze app heeft Booking ongeveer een jaar geleden gelanceerd. Deze app heeft als doel om je hotel makkelijker en sneller te managen, waardoor de klanttevredenheid ook toe zou moeten nemen. Via de app kan je bijvoorbeeld per dag zien welke gasten aankomen en binnen een oogopslag kun je alle gegevens van de gast voor je zien.

Blog booking chatfunctie pulse for accommodation partners app

Niet alleen klantgerichte gegevens worden hier zichtbaar, maar ook informatie over het hotel wat tussen de medewerkers snel gecommuniceerd kan worden. Bijvoorbeeld als er hotelkamers uitgekocht zijn of als er een kamer out of order is.

Taalbarrieres overbruggen door templates

Een organisatie zo groot als Booking moet zich aanpassen aan elke taal. Dat doen ze door de frequent asked questions te vertalen in een template in 42 talen. Denk hierbij aan check-in tijden of hotelkamer voorkeuren. Als een Spaans hotel wil weten wanneer een Nederlands-sprekende reiziger aankomt, dan kunnen ze simpelweg een template versturen die Booking vertaalt in het Nederlands. Ook met mogelijkheden tot multiple choice, zodat er geen verwarring kan ontstaan.

En Booking gaat nog een stapje verder, want ze zijn al bezig om een eigen vertaalsysteem te ontwikkelen. Met alle data die ze ontvangen kunnen ze straks nauwkeurige vertalingen aanbieden die relevant zijn voor reizigers.

Samenwerking met Facebook Messenger?

Booking liet aan Tnooz weten dat ze ook samenwerkingen hebben gezocht met Facebook Messenger, om de chatbot van Booking te integreren in de Facebook Messenger app. Ze willen overal zijn waar de klanten zijn. Het zal hier allereerst gaan om een customer service app. Maar er is een addertje onder het gras bij deze samenwerking, Facebook heeft namelijk nog niet de mogelijkheid om een derde partij te integreren in de app. Met een eigen in-house chatfunctie, heeft Booking dus veel meer mogelijkheden die andere chatbots niet ondersteunen.

De chatfunctie is al beschikbaar voor reizigers, maar Booking zal nog tijd nodig hebben om de chatfunctie volledig te integreren voor de partners, te beginnen met de Pulse for Accommodation Partners app.

Credits headerafbeelding: Pexels (CC)

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: Google trips en de implicaties voor reizen en reizigers

    Google lanceerde officieel Google Trips. Na enige geruchten over de nieuwe app in dit blog…

  • TravelNieuws: Booking.com test tab met flights

    Waar Booking.com vaak geroemd is om haar focus op hotels, gaat het zich na Booking…

  • Booking.com en behavioral targetting

    Op de website van Max.be staat een interessant artikel hoe Booking.com het gedrag van haar…

Categorie: Technologie Tags: TravelNieuws

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. TravelNieuws: Booking lanceert nieuwe data analytics voor hotels | TravelNext schreef:
    4 juli 2016 om 12:58

    […] in de komende weken toegevoegd, zoals het RateIntellingence dashboard. Eerder werd voor hotels al de chatfunctie gelanceerd door Booking.com, wat eigenaren in staat stelt de gast vanaf het moment van de boeking aan de hand […]

  2. Onderzoek naar klantenservice: digitale service heeft zo zijn beperkingen | TravelNext schreef:
    28 oktober 2016 om 14:57

    […] Veel online focused organisaties (OTA’s en search websites) in de reisbranche experimenteren nu met Artificial Intelligence, messenger en chatbots. […]

  3. De slag naar digitalisering is gemaakt, nu hoger, sneller en sterker | TravelNext schreef:
    16 november 2016 om 13:00

    […] Veel online travel organisaties (OTA’s en search websites) in de reisbranche experimenteren nu met Artificial Intelligence, messenger en chatbots. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com Expedia instagram NHTV technologie Facebook reviews hotels Google KLM Social Media TripAdvisor onderzoek destinatiemarketing Vakantiebeurs Airbnb TUI travel reizen mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext