Twee gratis data-gedreven tools worden er door Booking.com beschikbaar gesteld voor meer dan 950.000 accommodaties wereldwijd. Dit moet eigenaren in staat stellen om overzicht te houden voor eigen business, met real-time data en adviezen in de vorm van een dashboard met industry-leading data.

Partnership met mee-denk data: het moest wel

Dit zit vanaf nu standard in een partnership met Booking.com. Innovatie staat daarbij voorop, waarbij partners van Booking op gepersonaliseerde wijze geholpen kunnen worden. De behoefte komt voort uit het feit dat partners aangaven meer data te willen en inzichten waarmee zij direct hun revenue kunnen verhogen via het platform van Booking.com zelf.

Het dashboard met de analytics bestaat nu uit 4 verschillende rapporten, inclusief twee sales gerelateerde rapporten. Het voorspellende ‘Pace’ rapport laat partners hun verkoop benchmarken met Booking, in vergelijking met het vorige jaar en vergeleken met data van concurrenten.

In het laatste rapport kunnen partners hun eigen data vergelijken met vorig jaar, een peer group (zelfde typen accommodaties met dezelfde rating op diezelfde destinatie) maar ook voor verschillende groepen concurrenten voor een week, 2 weken, een maand, 2 maanden, 3 maanden of een jaar.

Nieuwe rapporten worden in de komende weken toegevoegd, zoals het RateIntellingence dashboard. Eerder werd voor hotels al de chatfunctie gelanceerd door Booking.com, wat eigenaren in staat stelt de gast vanaf het moment van de boeking aan de hand mee te nemen.