e-Marketer heeft een schatting gemaakt van de wereldwijde digitale travel sales (reisverkoop via alle digitale devices). Ook leisure en business travel zijn meegerekend. In 2016 zal de wereldwijde sales op het gebied van travel (digitaal) met zo’n 13,8% groeien ten opzichte van 2015. Met een wereldwijde besteding van 565 biljoen dollar. 

Digital Travel Sales Worldwide, by Region, 2015-2020

Azië wordt de grootste markt

Hoewel Noord Amerika dit jaar nog aan top is qua bestedingen in digital travel, wordt in 2017 de markt voor Asia-Pacific. De snelle expansie van e-commerce en m-commerce in China ligt hieraan ten grondslag. West Europa blijft volgens verwachting op een derde plek staan.

Volgens IATA (International Air Transport Association) is er een toegenomen vraag naar internationaal reizen en dat is te danken aan de lage olieprijzen. Airlines kunnen daarop besparingen doorberekenen en aan de consumentzijde heeft dit als resultaat goedkoper kunnen vliegen. Het globale aantal passagiers binnen de luchtvaart steeg vorig jaar met 6,7% en voor dit jaar wordt een groei van 6,9% verwacht, mede dankzij de lage brandstof kosten. Een nieuwe boost is verwacht in 2017.

eMarketer voorspelt dat digitale reisverkoop is verdubbeld in 2020 ten opzichte van 2015, met een hoge inzet op groei vanaf 2018.

Digital Travel Sales Worldwide, 2015-2020 (billions and % change)