Reizigers zeggen dat mobiele apparaten net zo belangrijk zijn tijdens het reizen, als voor elk ander aspect van het dagelijks leven. De wens naar nieuwe technologieën, zoals voice search, e-betaling en digitale kamersleutels, wordt steeds groter om de reiservaringen te vereenvoudigen en te verbeteren.

Dat blijkt uit de resultaten van de Travelport 2018 Global Digital Traveler Survey, gehouden onder 16.000 reizigers uit 25 landen. Daaruit blijkt ook dat de mobiel cruciaal blijft, nieuwe technologieën een steeds grotere rol gaan spelen en dat reizigers willen dat de technologie de reiservaring blijft vereenvoudigen en verbeteren.

Gordon Wilson, President en CEO van Travelport, gaf commentaar: “We kunnen allemaal zien hoe de technologie bijna elk aspect van ons leven beïnvloed. De reisindustrie heeft altijd al veel te maken gehad met nieuwe ervaringen en het gebruik van nieuwe technologieën in een vroeg stadium. Bij Travelport bieden we altijd keuze voor klanten en reizigers en gebruiken we de intelligentie van ons platform om de reiservaring te personaliseren en aan te passen. Maar we zijn ook druk bezig met innoveren, inspireren en experimenteren om nieuwe technologieën te gebruiken, waardoor het kopen en beheren van reizen steeds beter wordt. Het is geweldig om te zien dat de reizigers van vandaag de dag al even enthousiast zijn over toekomstige technologieën als wij over het maken ervan.”

De 2018 Global Digital Traveler League Table
Het rapport bevat ook de 2018 Digital Traveler League Table, met India gekroond kampioenen voor het tweede jaar op rij als het land met de meest digitaal-gevorderde reizigers. Het klassement is gebaseerd op een combinatie van de belangrijkste indicatoren die gebruik maken van technologie om de reiservaring te verbeteren. De toppositie van India wordt bijvoorbeeld gehandhaafd omdat 69% van de reizigers in het land gebruikmaakt van voice search, meer dan 60% van de reizigers digitale kamersleutels willen en 88% zegt dat ze beïnvloed worden door vrienden op sociale media.

Bekijk hier het hele rapport.