• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travelport: wens naar nieuwe technologieën steeds groter

9 december 2018 door Dylan Cinjee

Reizigers zeggen dat mobiele apparaten net zo belangrijk zijn tijdens het reizen, als voor elk ander aspect van het dagelijks leven. De wens naar nieuwe technologieën, zoals voice search, e-betaling en digitale kamersleutels, wordt steeds groter om de reiservaringen te vereenvoudigen en te verbeteren.

Dat blijkt uit de resultaten van de Travelport 2018 Global Digital Traveler Survey, gehouden onder 16.000 reizigers uit 25 landen. Daaruit blijkt ook dat de mobiel cruciaal blijft, nieuwe technologieën een steeds grotere rol gaan spelen en dat reizigers willen dat de technologie de reiservaring blijft vereenvoudigen en verbeteren.

Gordon Wilson, President en CEO van Travelport, gaf commentaar: “We kunnen allemaal zien hoe de technologie bijna elk aspect van ons leven beïnvloed. De reisindustrie heeft altijd al veel te maken gehad met nieuwe ervaringen en het gebruik van nieuwe technologieën in een vroeg stadium. Bij Travelport bieden we altijd keuze voor klanten en reizigers en gebruiken we de intelligentie van ons platform om de reiservaring te personaliseren en aan te passen. Maar we zijn ook druk bezig met innoveren, inspireren en experimenteren om nieuwe technologieën te gebruiken, waardoor het kopen en beheren van reizen steeds beter wordt. Het is geweldig om te zien dat de reizigers van vandaag de dag al even enthousiast zijn over toekomstige technologieën als wij over het maken ervan.”

De 2018 Global Digital Traveler League Table
Het rapport bevat ook de 2018 Digital Traveler League Table, met India gekroond kampioenen voor het tweede jaar op rij als het land met de meest digitaal-gevorderde reizigers. Het klassement is gebaseerd op een combinatie van de belangrijkste indicatoren die gebruik maken van technologie om de reiservaring te verbeteren. De toppositie van India wordt bijvoorbeeld gehandhaafd omdat 69% van de reizigers in het land gebruikmaakt van voice search, meer dan 60% van de reizigers digitale kamersleutels willen en 88% zegt dat ze beïnvloed worden door vrienden op sociale media.

Bekijk hier het hele rapport.

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe vergelijker wintersportvakanties.

    Een wintersportvakantie boeken is nog niet zo eenvoudig ontdekte A. Bos, eigenaar van vergelijksite Wintersport.net.…

  • Nieuwe website Hotelkamerveiling.nl

    Hotelkamerveiling is een nieuw initiatief dat is opgestart door hotelhouder Klaas Stekelenburg met zijn twee…

  • Nieuwe website: Verrasreis.nl

    Op het hoogtepunt van het last minute seizoen heeft Lastminuteaanbiedingen.nl een nieuwe site gelanceerd met…

Categorie: E-commerce, Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs instagram TUI Booking.com Airbnb onderzoek Expedia destinatiemarketing travel Facebook mobiel Google reizen NHTV reviews hotels KLM TripAdvisor technologie Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext