Het is alweer even geleden maar een aantal maanden geleden ben ik samen met nog 5 kandidaten, genomineerd voor de Travelution Young Talent Award 2010. Travelution is een toonaangevend vakblad in de reisbranche. Mijn werkgever NS Hispeed werd gevraagd om iemand voor te dragen als kandidaat voor de Young Talent verkiezing. Zodra ik begreep dat er een reisje aan verbonden was, ging mijn hand automatisch omhoog want zoals ingewijden weten ben ik dol op reizen en het schrijven en fotograferen daarover.

De eerste opdracht betrof een presentatie voor de vakjury over jezelf, je werkgever, waarom je voor de reisbranche gekozen hebt, en het presenteren van een innovatief item/artikel voor het reisvakblad Travelution van de gelijknamige organisatie van de Young Talent Award 2010.

De presentatie over mijn innovatie artikel voor het vakblad Travelution is een stuk over mijn kijk op de reisbranche. Die is naar mijn idee ook na ongeveer 15 jaar commercieel internet, nog altijd niet voldoende in staat om zicht ten opzichte van collega aanbieders, echt te onderscheiden. Er is te veel focus op sec het salesproces en ik vind dat er te weinig wordt gekeken naar de iets verder liggende factoren, waar je uiteindelijk het salesproces sterk mee kunt beïnvloeden.

Lees meer op Louisjansen.nl