• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Trends in sociale media voor luchthavens in 2013

13 december 2012 door Annelies Hulshof

Over een paar weken trappen we het nieuwe jaar af en staat er een nieuw jaar op ons te wachten vol nieuwe marketingkansen en trends. Vandaar dat het internet dan ook al ontploft met artikelen die de trends en kansen voor 2013 op een rij zet. Allereerst, de trends voor luchthavens op een rij om beter te engagen met de connected reiziger in 2013 volgens SimpliFlying.

1. het toenemende gebruik van nieuwe media om diensten van buiten naar luchthavens te brengen

Steeds meer luchthavens zien sociale media als meer dan een marketing tool. Deze luchthavens beginnen potentie te zien in het gebruik van sociale media om diensten die buiten de luchtvaart vallen aan te bieden aan de passagiers op de luchthaven. Door samen te werken met winkels en andere aanbieders op de luchthavens kunnen via sociale media reizigers worden getarget om specials en aanbiedingen te zenden. Dit beïnvloedt de aankopen en bezoeken aan winkels en eet-faciliteiten op de luchthavens.

2. Grotere nadruk op webcare in luchthavens

Op dit moment wordt het grootste deel van het budget toegeschoven naar communicatie en marketing. Eenn goede en hulpvaardige klantenservice door veel bedrijven wel als één van de belangrijkste doelen wordt gezien, maar krijgt maar bij 7.3% van de luchthavens budget toegeschoven.

Enkele luchthavens hebben al sociale media geïntegreerd in het call center, dan hebben de medewerkers van het call center het Twitter account in hun beheer om klanten ook via die weg te helpen.

Met het toenemende gebruik van sociale media door de connected reiziger, beveelt SimpliFlying luchthavens aan om ook op deze manier bereikbaar te zijn voor die reiziger. Het trainen van personeel dat al vragen van de klant beantwoordt zal bijdragen aan het bereiken van andere doelen van marketing en communicatie.

De Social Media Hub van KLM – Credits: Airlinetrends.com

3. Websites van luchthavens worden de verzamelplek voor sociale media-uitingen

Luchthavens maken al veelvuldig gebruik om hun passagiers te informeren. Maar zij zullen meer en meer de behoefte voelen om deze verschillende sociale media-kanalen te bundelen op hun website. Bezoekers van de website zijn hierdoor ook op de hoogte van de laatste tips en nieuwtjes, die niet meer alleen hun weg via het betreffende kanaal vinden.

Door het integreren van Facebook, Twitter, Pinterest en andere sociale netwerken, zal de website van de luchthaven constant van nieuwe en relevante content worden voorzien. Een goed voorbeeld hiervoor is Harrisburg International Airport in Amerika.

4. Traditionele marketingacties zullen ook een rol op sociale media moeten krijgen

In 2013 zullen luchthavens en luchtvaartmaatschappijen de shift maken van het zenden van een boodschap naar een grote groep ontvangers, naar het gericht zenden van hun marketingboodschap naar een bepaalde groep die aanwezig is op sociale media.

Dit heeft veel toegevoegde waarde voor het bereiken van de juiste doelgroep met de juiste boodschap. Vandaar dat in 2013 de sociale media budgetten voor luchthavens verhoogd zullen worden. Luchthavens zullen zich hierbij niet alleen richten op het krijgen van meer inkomsten, maar ook op een betere klantenservice, en hun reizigers beter leren kennen om hen beter van dienst te kunnen zijn.

In wezen zal betere customer engagement leiden tot gelukkigere reizigers, we willen allemaal toch het liefst zo snel mogelijk van een luchthaven vandaan zodra ons vliegtuig landt?

Credits hoofdafbeelding: OliverN5

Gerelateerde Berichten

  • luchthavens
    Luchthavens investeren in 2013 meer in sociale media

    Gisteren zagen we in een infographic dat de luchtvaartmaatschappijen de meeste engagement hebben met hun…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • D-reizen start vakantieadvies via sociale media

    D-reizen start een pilot met het geven van vakantieadvies via sociale media. De reisorganisatie biedt…

Categorie: Social media, Trends Tags: luchtvaart, reizen, sociale media, Travel 2.0, trends en ontwikkelingen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor onderzoek Facebook NHTV Expedia reviews reizen Vakantiebeurs Airbnb destinatiemarketing instagram travel Booking.com KLM technologie Social Media TUI mobiel hotels Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring