• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Trends in Travel: Deel 1

26 februari 2018 door Dylan Cinjee

Gezichtsherkenning in terminals, higtech lifestyle treinen, een airline voor millenials en fitnessen in je hotelkamer. Bedrijven blijven innoveren en investeren om je reis zo aangenaam mogelijk te maken. TravelNext zet een paar veelbelovende innovaties op een rijtje. 

Gezichtsherkenning
De iPhone X is niet het enige apparaat dat gezichtsherkenning gebruikt om mensen te identificeren voor de veiligheid. Luchthavens en luchtvaartmaatschappijen omarmen deze technologie steeds vaker en gebruiken het om de wachtrijen, het papierwerk en de vereiste personeelsbezetting te verminderen. Hoewel je misschien bang bent dat dit je privacy zal schenden, is er geen manier om het tij te keren, dus je kunt net zo goed de voordelen accepteren en je krijgt een minder stressvolle reis als beloning. Afgelopen zomer introduceerde Delta Air Lines zijn eerste biometrische bagagedrop-stations op de luchthaven Minneapolis-St Paul International, waarbij een gezichtsscan bij de zelfbedieningspunten nodig was om de paspoorthouder te verifiëren. De luchthaven van Dubai gaat, in samenwerking met Emirates, verder met het creëren van camera-gelimiteerde gezichtsherkenningstunnels waar je doorheen loopt zonder te dat je hoeft te stoppen om naar een scherm te staren. De eerste tunnels worden tegen het einde van de zomer van 2018 in Dubai’s Terminal 3 geïnstalleerd. Ondertussen is British Airways de eerste luchtvaartmaatschappij die self-service biometrische carriers gebruikt, net zoals Qantas en Air France die de bestellingen voor de A380 superjumbo gates op internationale luchthavens hebben geannuleerd op vluchten vanuit de VS, te beginnen met Los Angeles International. BA maakt al sinds maart 2017 gebruik van biometrische poorten op London Heathrow in Terminal 5 voor binnenlandse vluchten. Schiphol en KLM werken aan een vergelijkbaar initiatief, net als JetBlue, dat instapkaarten met gezichtsscanning op de luchthaven Boston Logan heeft vervangen. British Airways zei dat de nieuwe technologie, gecreëerd door Vision-Box, “een soepeler reis zal creëren voor klanten, omdat ze hun paspoort of instapkaart niet langer bij de gate hoeven te laten zien- alleen bij het inchecken en de douane. In plaats daarvan kunnen reizigers voor het instappen eenvoudig in een camera kijken, wachten tot hun gegevens zijn geverifieerd en vervolgens het vliegtuig inlopen.” In de VS wordt deze techniek op een handvol luchthavens (zoals Chicago O’Hare en Las Vegas McCarran) getest, maar er zijn plannen om binnen drie jaar dit op elke luchthaven in het land te installeren. Het streven wordt naar voren geschoven door president Trump, die gezichtsherkenning wil gebruiken om visumhouders te traceren wanneer ze het land verlaten (of niet).

Fitness
Hotels weten maar al te goed dat de sportscholen waar ze in investeren vaak niet worden gebruikt – mensen kunnen van nature lui zijn, maar toch blijft het verlangen naar een betere conditie bestaan. Met dat in gedachten nemen sommige hotels stappen om het de gasten zo gemakkelijk mogelijk te maken tijdens hun verblijf door in plaats daarvan fitnessapparatuur in de slaapkamers te plaatsen. Een groeiend aantal van Marriott’s Westin Hotels & Resorts in de VS, bijvoorbeeld, biedt nu een aantal kamers met Peloton hometrainers en online spinning klassen live of on-demand gestreamd naar ingebouwde schermen. Tegelijkertijd heeft Hilton haar Five Feet to Fitness-concept uitgerold naar hotels in Noord-Amerika, met mini-studio’s met Wattbikes, Gym Rax-units met TRX-riemen, medicijnballen van Lyft, Hyperwear Sandbells, yogamatten, plus een scherm voor op maat gemaakte on-demand trainingsklassen. Ryan Crabbe, voormalig senior directeur van global wellness bij Hilton, zei: “De verscheidenheid aan activiteiten die de kamer mogelijk maakt, motiveert. Op een ochtend kan een gast besluiten om uit bed te rollen voor snelle begeleide stretch- en yogaposes. Later op de avond kunnen ze terugkeren van een drukke dag en een stevige fietstocht maken terwijl ze hun favoriete show of het nieuws van de dag inhalen.”

Millennial Airline
Gericht op millennials, lanceerde Air France in december een nieuwe goedkope luchtvaartmaatschappij voor hipsters, waarmee een nieuw tijdperk werd ingeluid voor trendy luchtvaart gecreëerd voor de jongere generatie. Richard Branson heeft het goed gedaan om vliegen sexy te maken met Virgin Atlantic, maar Air France’s Joon kijkt met name naar de manier waarop hotelketens alle “lifestyle” -merken hebben gelanceerd. De crew is gekleed in ‘basic, chic’ uniformen die bestaan ​​uit koningsblauwe vesten, poloshirts, blockprint shift-jurken, gilets en retro-witte sportschoenen. Reizigers die de YouJoon-app downloaden, kunnen on-demand entertainment naar hun mobiele apparaten streamen terwijl ze in de lucht zijn. Er zijn ook individuele touchscreen-monitors op lange vluchten. Op korte A320-vluchten moet eten en drinken (met uitzondering van één gratis thee of koffie) worden betaald, maar op de lange vluchten is de A340-services gratis. Het menu bevat items zoals Siciliaanse limonade, smoothies, ambachtelijk bier, tapas en organische quinoasalade.

Lees meer in deel 2…

Gerelateerde Berichten

  • Top 5 trends in hotel technologie [infographic]

    eRevMax heeft een infographic ontwikkeld die overzichtelijk weergeeft welke trends er zijn in hotel technologie. Het…

  • Loyaliteit in travel: wat Facebook vertelt over klantrelaties met airlines en hotels

    'Liefde in een tijd van zoveel keuze' is de titel die bovenaan het rapport staat dat…

  • TripBarometer: Trends van reizigers en motieven om op reis te gaan [infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor is weer gepubliceerd. En wat blijkt? Mannen besteden minder tijd aan…

Categorie: hotel, Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel hotels destinatiemarketing NHTV TripAdvisor technologie mobiel KLM instagram Facebook reviews reizen Social Media Booking.com TUI Airbnb onderzoek Google Expedia Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext