• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TripAdvisor: What’s new in 2015 #etravel15

11 juni 2015 door Lobke Elbers

82% van de gebruikers vindt TripAdvisor betrouwbaar voor reisinformatie, daarna volgen Amazon, LinkedIn en persoonlijke blogs. Tijdens de keynote van Gwénaël Merlin keken we naar ‘what’s new in 2015′ voor TripAdvisor.

Gwénaël is verantwoordelijk voor alle Europese Partnerships van TripAdvisor Business. Hij onderhoudt contacten met o.a. travel agents, vliegmaatschappijen, verkeersbureaus en de media.

Wat is nieuw in 2015?

  • Content: TripAdvisor focust meer op rijke content

Een voorbeeld hiervan is de hotel Q&A, wat hotels toelaat om met potentiële gasten te interacteren voordat de daadwerkelijke trip gaat plaatsvinden.

Local expert tips en user generated guides gesorteerd op thema zijn toegevoegd om de customer experience te optimaliseren. Het doel is om tailormade guides aan te bieden op basis van diverse aanbevelingen uit TripAdvisor. Denk aan gidsen voor ‘3 dagen in Madrid’, ‘1 dag in Londen’, gesorteerd op thema; food, cultuur, actief, etc.

Foto content en dan met name user generated content was al een groot onderdeel van de content op TripAdvisor. Want: mooie foto’s van hotels leiden tot meer conversie. Om visuals nog beter tot zijn recht te laten komen voor optimale site beleving, is de website uitgerust met grote sliders. Een grote lay-out voor foto’s.

slider tripadvisor

Daarvoor zijn naast user generated foto’s (40 miljoen), ook professionele foto’s toegevoegd, gemaakt door professionele fotografen. Juist niet door hotels zelf aangeleverd, omdat de foto’s nog steeds het juiste perspectief moeten weergeven en vastleggen hoe het daadwerkelijk is: unbiased foto’s, oftewel professionele foto’s. Het doel is meer interactie door foto’s van hoge kwaliteit, hiervoor is gewerkt met de bekende website Oyster.

professionele foto's

  • Relevance: de toepassing van user provided interests met tags

Personalisatie is extreem belangrijk maar extreem moeilijk. De reiziger is namelijk niet in te delen in een vast reizigerspatroon. De ene keer reis je met je familie, dan voor business en dan een romantische get away met vriend of vriendin. Dat maakt een traveler een ‘different traveler’. En dus ook de hotelkeuze verschilt per keer: boetiekhotel, familiehotel. Door de toevoeging van tags (user provided interest) wordt door TripAdvisor personalisatie toegepast. Oftewel, user generated aanbevelingen, met tips: de ‘Just For You‘ feature. De bibliotheek met tags wordt as we speak verder gebouwd.

  • Frictionless: instant kunnen boeken met TripConnect

50% van alle traffic naar TripAdvisor is via mobiel. Echter vindt vooral veel ‘search’ via mobiel plaats en blijven boekingen achter. Met TripConnect is boeken binnen TripAdvisor mogelijk gemaakt. Via mobiel werkt dit nu in de USA en in de UK. Het is mogelijk voor hotels en maakt het verkrijgen van boekingen enkel makkelijker: het hotel ontvangt een commissie over de boeking: no cure, no pay.

  • Ubiquity: relevante content op mobiel

Download een stad; een offline cityguide in je pocket door het via de app op je mobiel te downloaden. Reizigers gebruiken hun mobiel tijdens de research periode, maar ook tijdens de trip, gewoon op straat. De ‘walking tours’ zijn relevante content voor TripAdvisor reizigers en kunnen offline bekeken worden. Volle inzet dus op creatieve mobile content en mobile guiding.

cityguide

  • Choice: meer bereik creëren door integrale samenwerking

Sinds vorig jaar werkt TripAdvisor met Viator, wat zorgt voor integratie van tours en activities in het aanbod. Een ander voorbeeld is het vergroten van restaurantboekingen. TripAdvisor maakt hier bewuste keuzes in.

Credits header afbeelding: Pedrosimoes (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2015

    De laatste maand van 2014 nadert... In veel organisaties wordt de hand gelegd aan de…

  • 12 travelconsults en 30% meer studenten tijdens Reiswerk Studenten Congres 2015

    Reiswerk organiseert van 22 t/m 27 maart voor de vierde keer het Reiswerk Studentencongres voor de beste…

  • De highlights tijdens Emerce eTravel, 11 juni Amsterdam

    Emerce eTravel is al enige jaren het vak-event voor de online reiswereld. Hoe ziet het programma…

Categorie: E-commerce Tags: #etravel15, Emerce, TripAdvisor

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De invloed van totale ontkoppeling van content en techniek op toerisme en recreatie - TravelNext schreef:
    24 juni 2015 om 09:06

    […] van publiek heeft grote invloed op toerisme en recreatie en dat gaat verder dan bijvoorbeeld huidige reviews en foto’s die nu gebruikt worden om bestemmingen te boeken en te […]

  2. Wake up call: 4 metatrends waar we echt niet meer omheen kunnen in de reiswereld - TravelNext schreef:
    1 juli 2015 om 09:20

    […] onderzoek blijkt zelfs dat consumenten meer vertrouwen hebben in de meningen van peers op een site als TripAdvisor, dan vanuit Facebook waar men met name verbonden is met vrienden, familie en collega’s. De […]

  3. Interessant: invloed van reviewwebsite op reizigerskeuzes neemt toe - TravelNext schreef:
    28 augustus 2015 om 10:57

    […] heeft de laatste tijd dan (als schoolvoorbeeld) ook veel aan de website gesleuteld en allerlei additionele toevoegingen gemaakt om als ‘reviewsite’ nog vollediger te zijn. Zo heeft het bedrijf een hotel Q&A […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Facebook Google travel destinatiemarketing reizen Social Media Booking.com Expedia KLM hotels instagram technologie mobiel NHTV Airbnb reviews TripAdvisor TUI Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext