TUI heeft een nieuwe COVID-19 service gelanceerd die vakantiegangers garantie geeft op ondersteuning als zich een corona-gerelateerd probleem voordoet tijdens de vakantie: de TUI COVID Care Service.

Deze service is van toepassing op alle nieuwe en bestaande boekingen, is inbegrepen in de pakketprijs en wordt aangeboden aan alle klanten met een TUI-pakketreis die tussen 17 juli en 31 december 2020 op reis gaan. Vertoont een klant COVID-symptomen tijdens de reis? Dan kan hij 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie. De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. En mocht een klant positief getest zijn, dan zijn ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring gedekt.

Met de COVID Care Service staat TUI garant voor begeleiding en financiële tussenkomst bij verschillende situaties op de bestemming:

• Terugbetaling van een COVID-19-test voor wie symptomen vertoont
• Medische hulp indien bij een vakantieganger tijdens de vakantie COVID-19 wordt vastgesteld
• Terugbetaling van de kosten voor het hele reisgezelschap voor een verlengd verblijf en een nieuwe terugvlucht indien de reiziger wordt opgedragen in quarantaine te gaan
• Dekking van de kosten voor een medisch noodzakelijke repatriëring bij een positieve COVID-19-test
• Een 24/7 noodnummer en app voor medische assistentie