• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vakantiehuizen verhuren via Twitter

14 februari 2011 door Martin van Kranenburg

Net als in andere branches merk ik dat veel reisbedrijven nog aan het stoeien zijn met wat ze met Twitter moeten doen en hoe ze Twitter kunnen inzetten. Het valt op dat nog weinig bedrijven Twitter inzetten waarvoor het bedoeld is, namelijk een dialoog aangaan.

Je bent op een feestje.

Als marketeer bij Micazu.nl heb ik hier ook mee gestoeid. In de eerste tweets gingen we ook alleen maar zenden, totdat ik besefte dat ik Twitter moet zien als een feestje. Als ik op een feestje ben en ik hoor iemand over reizen of vakantie praten dan breek ik altijd even in, of ze nu willen of niet haha. Ik vertel dat ik in de reisbranche werk en meng me dan in het gesprek. Op Twitter doe ik nu hetzelfde. Meerdere keren per dag zoeken we op zoektermen zoals “vakantiehuis” en “vakantiehuisje” en lopen de tweets door op zoek naar twitteraars die een leuk vakantiehuis willen boeken. Zo kom je dagelijks tweets als deze tegen:

“Weet iemand een leuk vakantiehuis/bungalow/appartement met goede prijs/kwaliteitverhouding waar wij met kinderen in de zomer naartoe kunnen?”

Bang voor negatieve reacties?

Juist niet. Deze twitteraars zijn actief op zoek en waarderen het als ze een goed advies krijgen. Maar je moet wel relevant zijn. Dus niet een link naar je homepage sturen, maar rechtstreeks naar het relevante aanbod. Als je het zo aanpakt krijg je leuke reacties terug en stap voor stap meer volgers erbij.

“@MicazuNL bedankt voor de tip,we gaan eens op de site kijken.”

Volgers op Twitter moet je dus verdienen door ze de juiste aandacht te geven. Niet door te zenden, maar door een gesprek aan te gaan. Zo ken ik ook een restauranthouder die erg actief is op Twitter. Iedereen die op Twitter zoekt naar een leuk restaurantje in zijn woonplaats, krijgt van hem via Twitter een uitnodiging, met de vermelding dat het eerste drankje gratis is… slim.

Dit artikel verscheen als column in Twinkle Magazine.

Gerelateerde Berichten

  • Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011

    Vandaag mocht ik ook zelf aan de slag om een presentatie te geven over hoe…

  • Blogtrippers.nl campagne, volledig via social media opgezet

    Wie droomt er niet van? Mensen ontmoeten via social media en fijne samenwerkingen opzetten. Als…

  • Twitter actie Air Arabia

    Vanaf aanstaande maandag 15 november start Air Arabia via Twitter een wedstrijd waarmee Twitter-volgers kans…

Categorie: Social media Tags: Vakantiehuizen verhuren via Twitter

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · Twitter is een feestje! -- Topsy.com schreef:
    14 februari 2011 om 21:57

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door sinds1998 en Sasja van As, Roy Platje. Roy Platje heeft gezegd: Reismanagers.nl: Twitter is een feestje! http://bit.ly/hcQNAx […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TripAdvisor KLM hotels instagram mobiel Expedia TUI Booking.com Facebook reviews reizen onderzoek destinatiemarketing travel Airbnb Social Media Vakantiebeurs Google technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring