• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vakantieganger dwingt tot waardevoller reisaanbod

7 maart 2011 door Sasja Winters

Donderdag 3 maart is de ING publicatie ” Vakantieganger dwingt tot waardevoller reisaanbod”  gepresenteerd tijdens het Travelsymposium in het ING house in Amsterdam.

Travelsymposium

Annerie Vreugdenhil, Directeur Commercial Banking Nederland ING, opende het travelsymposium. Zij legde een duidelijk verband tussen uitdagingen die zowel voor de Reissector alsmede voor het Bankwezen gelden de komende jaren, namelijk de ‘klant centraal’ gedachte in het DNA van de organisatie verankeren. Verder waren er sterke presentaties van:

– Marjan Rintel, a.i. directeur KLM Nederland;
– Joop Drechsel, CEO BCD Holdings;
– Jan Willem Bruggenwirth, CEO Radio 538.

Allen gaven inzage in de uitdagingen waarvoor zij staan de komende jaren om die toegevoegde waarde te blijven bieden aan hun klanten om relevant te blijven in hun sector.

Vakantieganger dwingt tot waardevoller reisaanbod

In 2010 gaven Nederlanders ongeveer EUR 15 mld. uit aan vakanties en de verwachting is dat dit met 2% stijgt in 2011 naar EUR 15,3 mld.. Het aantal vakanties stijgt in 2011 met 1% naar 36,5 mln. De uitgaven groeien sneller dan het aantal vakanties, waarmee de gemiddelde reissom sinds 2002 jaarlijks met 2% steeg. De drijvende kracht achter de groei is de bevolkingstoename en gezien het feit dat dit op termijn lager komt te liggen, als gevolg van de vergrijzing, zal de groei afvlakken. De komende jaren heeft de vergrijzing nog een positief effect op het aantal vakanties.

Voor reisorganisaties blijft het een uitdaging om de klantbehoefte goed in kaart te brengen. Ze werken veelal nog steeds aanbodsgericht. Wie de klant voor zich weet te winnen, kan een bepalende rol in de Reisbedrijfskolom blijven spelen. Voor de verschillende spelers betekent dit dat zij zich moeten omvormen naar een consumentgerichte organisatie en keuzes moeten maken in doelgroepen. Als je alles voor iedereen wilt zijn, zal dit veel inspanning vereisen en hiermee kan veelal niet het gewenste resultaat behaald worden. Om relevant te blijven zal de reisorganisatie vanuit de klant moeten denken, technologische ontwikkelingen moeten blijven toepassen, samenwerking zoeken in de keten en sociale media effectief inzetten.

De complete publicatie is te verkrijgen via onderstaande link: http://www.ing.nl/businessbanking/sectoren/leisure/index.aspx

Link naar de video publicatie: http://webtv.ing.nl/nl/?cat=Economisch%20Bureau&mid=92822

Gerelateerde Berichten

  • Technologie dwingt hospitality tot betere innovatie

    Robots inzetten als kelner, mobiel boeken en betalen en een virtuele conciërge. Het zijn interessante…

  • Klaar voor reizen 3.0: Strijd om de vakantieganger

    Ook tijdens het ANVR congres in Boedapest  haalden sprekers weer duidelijk naar voren dat je…

  • Gratis toegang tot Reisrevue?

    Bij toeval kwamen enkele twitteraars er achter dat het erg eenvoudig bleek te zijn om…

Categorie: E-commerce Tags: Jan Willem Bruggenwirth, Joop Drechsel, Marjan Rintel, Travelsymposium in het ING house in Amsterdam

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek reviews hotels Booking.com instagram Airbnb Vakantiebeurs technologie Google NHTV TripAdvisor Expedia travel Facebook destinatiemarketing KLM Social Media mobiel reizen TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext