• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vaker mobiel, tijdens de inspiratie- én boekingsfase

7 januari 2013 door Annelies Hulshof

Mobiele boekingen, iedereen heeft het erover. Zou de consument zijn of haar boekingen wel via een klein scherm doen? Of is het puur de inspiratie die wordt opgedaan, waarna een consument via een computer de boeking rond maakt? En alleen op de destinatie gebruik maakt van de mogelijkheid om via mobiel te boeken? Wat buiten kijf staat, is dat mobiel steeds vaker in de boekingscyclus voorkomt, door het gebruik van sociale media, het zoeken naar vakanties, maar ook tijdens de boekingsfase.

Inspiratiefase

Het vragen van tips voor een volgende bestemming, het plannen van je vakantie en het zoeken van leuke pakketten. Bij de inspiratie- en planfase van de cyclus komt veel sociale media kijken. En die sociale netwerken, die bekijken consumenten we vooral op hun mobiel. Ook tijdens het reizen is de mobiel niet ver van hen vandaan. Het posten van een foto op de destinatie, het reviewen van het hotel na afloop van de vakantie, het hoort er allemaal bij. En steeds vaker doen consumenten dat op hun mobiel.

Het aantal travel-gerelateerde zoekopdrachten via mobiel stijgt

Het zoeken via mobiel naar travel-gerelateerde content is ook sterk aan het groeien. Google deed onderzoek en zag dat 25% van alle travel-gerelateerde zoekopdrachten afkomstig waren van mobiel. En dat dit percentage de komende jaren alleen maar zal groeien.

Google

Reden nummer 1 om niet via mobiel te boeken is volgens datzelfde onderzoek omdat de betreffende partij geen goede voor mobiel geoptimaliseerde website heeft:

Schermafbeelding 2013-01-07 om 17.00.01

Mobiel boeken in de lift

Ook het boeken zelf lijkt steeds vaker via mobiel te gaan. Zo kwam eMarketer met onderzoeksresultaten over de Amerikaanse

markt, waarin zij verwachten dat in 2016 maar liefst 36.7 miljoen Amerikanen hun vakantie via een mobiel apparaat hebben gekocht.

emarketer

Een ander onderzoek van PhoCusWright geeft aan dat meer dan 75% van de 2000 respondenten dat ze op z’n minst enigszins comfortabel zijn met het plannen van reizen op hun mobiel, enkel 40% gaf aan dat aan voor het ook daadwerkelijk boeken van de reis. En slechts 30% gaf aan dat ze in de afgelopen 12 maanden hun mobiel gebruikt hadden voor het boeken van een reis, vorig jaar was dit in hetzelfde onderzoek nog 26%.

Afgelopen oud en nieuw steekt met kop en schouders boven de rest van het jaar uit als het gaat om mobiele boekingen. Een onderzoek van Expedia wijst uit dat er tijdens oud en nieuw 50% meer boekingen via een mobiel zijn gedaan dan in november en de eerste helft van december. De grootste reden hiervan is het drinken van één of twee glaasjes champagne te veel.

Richt jouw organisatie zich al op mobiel en zo ja, hoe?

Gerelateerde Berichten

  • Last minutes steeds vaker geboekt op mobiel

    500 Nederlanders hebben antwoord gegeven op vragen als: hoe, waar en wanneer boek je jouw…

  • Laptop en iPad mee, daardoor vaker aan het werk op vakantie?

    Auto’s worden volgepropt, koffers dichtgeduwd, we zeulen altijd weer van alles mee op vakantie. Het…

  • De hedendaagse reiziger en de relatie met zijn smartphone

    De 'nieuwe' reiziger lijkt volgens verschillende berichten nergens meer te gaan zonder smartphone. Als ik…

Categorie: E-commerce Tags: mobiel, smartphone, Travel 2.0

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Mobiel betalen: waar ligt de toekomst? - TravelNext schreef:
    28 februari 2013 om 12:00

    […] is hot, ook in travel. Annelies schreef eerder al dat 25% van alle travel-gerelateerde zoekopdrachten afkomstig is van mobiel en ook het percentage […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Vakantiebeurs mobiel destinatiemarketing KLM Google Facebook instagram travel Expedia reizen TUI technologie reviews Booking.com TripAdvisor Social Media hotels onderzoek NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring