• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Verslag Thuiswinkelupdate | door Ludolf Stavenga

30 september 2010 door Martin van Kranenburg

Het gaat goed met de thuiswinkelbranche. Tijdens de Thuiswinkelupdate waren het prachtige cijfers die getoond werden. Eerste halfjaar met een groei van 10% en steeds meer mensen kopen online (nu 9 miljoen). Opmerkelijke zaken tijdens de dag:

Ontbreken van standaarden in de reisbranche
Roy Platje van Red Online Marketing (van Boekvandaag en Vindeenreis) vertelde dat de site Echtereisprijs (tijdelijk) uit de lucht is. Dit vanwege het ontbreken van standaarden in de reisbranche. De data van touroperators is niet goed op elkaar afgestemd. Daarom is een eenduidige vergelijking nu (helaas) nog niet mogelijk. De reisbranche zou veel baat hebben als er betere standaarden zouden zijn. Hiermee zou de markt meer kunnen groeien, en kunnen innovatieve concepten veel sneller succesvol worden. Hier meer over de presentatie van Roy Platje

Niet meer bieden op elkaars merknamen in Google!

Hedwig Wassing van @Leisure wees mij op het bestaan van een overeenkomst van het Verband Internet Reisevertrieb e.V. (VIR) en Deutscher ReiseVerband e.V. (DRV) in Duitsland. Deze verenigingen hebben een overeenkomst opgesteld tussen al haar leden waarbij men heeft afgesproken om niet meer op elkaars merknamen te bieden in Google. De enige die hiermee wint is namelijk Google. Of in het Duits “Beim Search Engine Marketing verpflichten sich die unterzeichnenden Reiseveranstalter und Reisemittler dazu, keine Marken, Unternehmenskennzeichen oder Firmen eines fremden Unternehmens in täuschender Absicht als Keyword beispielsweise im Rahmen des Google-Werbeangebotes „Adwords” zu verwenden”. Interessant initiatief voor Nederlandse (internet) reisondernemingen?!?

Social media bij KLM, klein maar groeiend (acquisitie) kanaal met toekomst
Verhaal van Tjalling Smit, director E-acquisition KLM over onder andere social media.

1. Social media is naast meta-search, affiliates, email, search, display een van de e-acquisitie kanalen. Alle kanalen worden in samenhang met elkaar gemeten en geanalyseerd. Zo is display wel effectief, als voorbereidend kanaal voor bijvoorbeeld search, en draagt bij aan boekingen. Social media ziet KLM als alternatief voor search.
2. Een succesvol voorbeeld in de luchtvaart volgens Tjalling Smit is de ticketwindow van Delta, een book in facebook mogelijkheid.
3. Social media is relatief klein bij KLM, 67.000 vrienden op Facebook, 47.000 volgers op twitter. Vergelijk Jetblue met meer dan 1 miljoen volgers op Twitter
4. Succesvolle campagne KLM op o.a. Youtube met Mr. Safety een veiligheidsgoeroe en internet cultheld die business class de wereld mocht rondvliegen. Verzevenvoudiging van verkeer op Klm.com in Amerika.
5. Ash cloud. Website zeer traag, call center down, dus facebook en twitter succesvol ingezet voor omboeken passagiers.
6. Nieuwe campagne op komst met Foursquare. Inchecken op KLM punten op luchthavens ter wereld levert punten/badges op en nog hele mooie andere zaken die Tjalling Smit nog niet wil vertellen…

Tjalling Smit geeft aan dat het bij KLM nog in de kinderschoenen staat, maar dat zij er actief mee bezig zijn, leren en goede stappen maken. Interessant verhaal!

Op deze Thuiswinkelupdate was ik op uitnodiging van Martin van Kranenburg, van ReisManagers.nl, Martin bedankt!

Gerelateerde Berichten

  • Verslag Search Engine Strategies Amsterdam 2009

    Vanochtend de trein gepakt naar Amsterdam, hotel Krasnapolsky. Een volle zaal met ruim 200 mensen.…

  • Thuiswinkelupdate komt met Thema middag Travel

    De Thuiswinkel Update 2009 biedt dit jaar (29 september) een dag vol met presentaties en…

  • Verslag Search Engine Strategies Amsterdam 2009

    Vanochtend de trein gepakt naar Amsterdam, hotel Krasnapolsky. Een volle zaal met ruim 200 mensen.…

Categorie: E-commerce

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel Expedia technologie mobiel Google NHTV reviews Social Media reizen destinatiemarketing instagram Airbnb KLM TripAdvisor Vakantiebeurs Booking.com hotels onderzoek TUI Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring