• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vier op de vijf vakantiegangers vertrouwen op reviews

10 juli 2012 door Annelies Hulshof

Uit onderzoek van Reevoo blijkt dat online reviews steeds meer invloed hebben op het bepalen van de vakantiebestemming. Vier op de vijf (83%) vakantiegangers gebruikt altijd of vaak reviews bij het kiezen van hun vakantie. Het onderzoek (n=1.000) toont tevens aan dat consumenten (61%) eerder geneigd zijn een reis te boeken wanneer er reviews van klanten op de website staan.

De toevoeging van online reviews

Richard Anson, oprichter van Reevoo zegt: “Door het aanbieden van online reviews, profiteert de reisbranche van de vele meningen van de klant zonder de consument door te sturen naar websites van derden. We hebben gezien dat in de reisbranche, op basis van het gedrag van de consument,  de toevoeging van reviews van klanten leidt tot een vijfeneenhalf keer langere bezoeksduur op de website. Er kunnen grote voordelen behaald worden voor de reisbranche door het aanbieden van online reviews”.

Reviews van invloed op aankoopbeslissing

Uit het onderzoek blijkt verder dat de consument veel waarde hecht aan klantenservice en dat dit van invloed is op de aankoopbeslissing. 64% geeft aan dat zij bij de keuze voor een reisorganisatie de klantenservice ‘zeer belangrijk’ of ‘belangrijk’ vinden. In de sterk concurrerende reisbranche is de klantgerichtheid één van de belangrijkste manieren om je te onderscheiden. De reviews van reizigers op de website leveren hier een goede en zichtbare bijdrage aan. Ze slaan een brug tussen de consument en de organisatie door informatie te bieden over de service en de vakantiebestemming.

Kwaliteit reviews

Hoewel het onderzoek ingaat op het belang van het aanbieden van online reviews, is de kwaliteit van deze reviews minstens zo belangrijk. Volgens het onderzoek van Reevoo is het belangrijk dat deze eerlijk en transparant zijn. Het blijkt namelijk dat:

  • 27% bang is dat reviewers worden betaald om een goede recensie te schrijven
  • 35% vreest dat de klantreviews niet door klanten zijn geschreven
  • 32% denkt dat alleen de positieve recensies worden weergegeven

Anson vervolgt: “In de afgelopen jaren is het aankoopgedrag van vakantiegangers drastisch veranderd, wat van grote invloed is op de reisbranche. Fysieke reisbureaus zien een duidelijke daling van het aantal bezoekers. Veel consumenten gaan zelf online op zoek naar informatie over de potentiële vakantiebestemming en maken op basis daarvan een keuze. Het is daarom belangrijk dat reisorganisaties niet alleen een mooie website met prachtige foto’s van vakantiebestemmingen aanbieden, maar hun service ook online aantonen. Met als doel dat reizigers hun website gebruiken voor het verzamelen van de informatie voor hun vakantiebestemming en nog belangrijker, blijven terugkomen op de site voor toekomstige reizen.

Dit artikel komt van Marketingfacts.nl
Stuur mij even een e-mail als je het hele onderzoek graag wilt ontvangen en ik zorg dat je het krijgt.

Gerelateerde Berichten

  • Zoover vraagt reviews aan klanten Transavia.com

    Zoover begint binnenkort met het genereren van reviews onder klanten van Transavia.com. Reizigers die hebben…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

  • Onderzoek naar kanaalvoorkeuren vakantiegangers

    Internet is zowel in de oriëntatie- als in de koopfase het dominante terrein geworden in…

Categorie: E-commerce Tags: Marketingfacts, Reevoo, reviews

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De Mooiste Vakantiefoto van 2013: meer dan een fotowedstrijd alleen? - TravelNext schreef:
    3 december 2013 om 07:06

    […] Die tijd is voorbij… We weten allemaal dat vakantiegangers meer en meer vertrouwen op de meningen van anderen. En hierbij gaat het niet alleen om woorden. Ook beeldmateriaal van andere vakantiegangers gaat een […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google TUI hotels technologie Airbnb Vakantiebeurs TripAdvisor Booking.com reizen Facebook reviews instagram onderzoek Social Media travel KLM destinatiemarketing mobiel NHTV Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring