Thecla Thieleman, Creative Manager bij Branded Content bij LBi, had het er op de vakdag 2012 al over: storytelling. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hoor je steeds meer over storytelling. Hoe staat het met visual storytelling in de reisbranche? In deze blogpost laat ik 5 goede voorbeelden van visual storytelling in de reisbranche zien.

Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf

Een uitstekend voorbeeld van visual storytelling komen we tegen bij Eliza was here. Deze online travel agency weet met onderstaande video perfect hun boodschap “Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf…” weer te geven. Alle door Thecla genoemde punten (authentic and relevant, emotional stickiness en dialogue and sharing) vind je terug in deze video.

The Scream

Destinatiemarketeers weten al sinds jaar en dag dat visual storytelling dé manier is om hun destinatie te promoten. “The scream” van Visit Norway is een goed voorbeeld van hoe visual storytelling in combinatie met een campagne kan zorgen voor een hogere brand engagement.

http://youtube.com/watch?v=2BdULu4tI5M

Feesten op vakantie

Husk Studentenreizen heeft waarschijnlijk een hele andere doelgroep dan Visit Norway. Het zal je na het kijken van onderstaande video niet verbazen dat Husk zich wil profileren als dé reisorganisatie voor studerend Nederland met de leukste én meest voordelige wintersport- en apres ski bestemmingen. De video geeft je, als je binnen de doelgroep valt, het gevoel dat je een ontzettend vette vakantie met hippe gelijkgestemden tegemoet gaat.

http://youtube.com/watch?v=MqoKJ-tznEI

Booking.yeah

Eerder reviewde Anna-Maria Giannattasio de Booking.yeah campagne al en legde daarin uit waarom de campagne zo goed is.  Ook in dit rijtje ontbreekt Booking.com niet. Ditmaal met de nieuwste reclame, die wederom de spijker op de kop slaat.

http://youtube.com/watch?v=eetiRVzhThY

Efteling – Je persoonlijke sprookje

Vul een gigantische bult data in en je krijgt vanzelf een op maat gemaakt fantastisch sprookje waarin alle kernwaarden van de Efteling nog eens flink worden benadrukt. Geweldige storytelling vond ik dit.

Heb jij misschien nog mooie voorbeelden waarin een bedrijf haar verhaal goed weet uit te beelden in digitale media? Voeg hem dan zeker even toe in de comments onder deze blogposting.