• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Visual storytelling: vijf voorbeelden in de reisbranche

12 februari 2013 door Jaap Hoogesteger

Thecla Thieleman, Creative Manager bij Branded Content bij LBi, had het er op de vakdag 2012 al over: storytelling. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hoor je steeds meer over storytelling. Hoe staat het met visual storytelling in de reisbranche? In deze blogpost laat ik 5 goede voorbeelden van visual storytelling in de reisbranche zien.

Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf

Een uitstekend voorbeeld van visual storytelling komen we tegen bij Eliza was here. Deze online travel agency weet met onderstaande video perfect hun boodschap “Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf…” weer te geven. Alle door Thecla genoemde punten (authentic and relevant, emotional stickiness en dialogue and sharing) vind je terug in deze video.

The Scream

Destinatiemarketeers weten al sinds jaar en dag dat visual storytelling dé manier is om hun destinatie te promoten. “The scream” van Visit Norway is een goed voorbeeld van hoe visual storytelling in combinatie met een campagne kan zorgen voor een hogere brand engagement.

Feesten op vakantie

Husk Studentenreizen heeft waarschijnlijk een hele andere doelgroep dan Visit Norway. Het zal je na het kijken van onderstaande video niet verbazen dat Husk zich wil profileren als dé reisorganisatie voor studerend Nederland met de leukste én meest voordelige wintersport- en apres ski bestemmingen. De video geeft je, als je binnen de doelgroep valt, het gevoel dat je een ontzettend vette vakantie met hippe gelijkgestemden tegemoet gaat.

Booking.yeah

Eerder reviewde Anna-Maria Giannattasio de Booking.yeah campagne al en legde daarin uit waarom de campagne zo goed is.  Ook in dit rijtje ontbreekt Booking.com niet. Ditmaal met de nieuwste reclame, die wederom de spijker op de kop slaat.

http://youtube.com/watch?v=eetiRVzhThY

Efteling – Je persoonlijke sprookje

Vul een gigantische bult data in en je krijgt vanzelf een op maat gemaakt fantastisch sprookje waarin alle kernwaarden van de Efteling nog eens flink worden benadrukt. Geweldige storytelling vond ik dit.

Heb jij misschien nog mooie voorbeelden waarin een bedrijf haar verhaal goed weet uit te beelden in digitale media? Voeg hem dan zeker even toe in de comments onder deze blogposting.

Gerelateerde Berichten

  • Online video en de reisbranche, match made in heaven?

    Innovators, adopters, early majority, late majority, laggards. Het is een bekend rijtje en wordt in…

  • Case: Online storytelling en employer branding

    Op donderdag 17 april organiseerde Reiswerk in samenwerking met Marcel van der Haas (TMP&Co) een…

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

Categorie: Online PR en branding, Trends Tags: booking.yeah, efteling, Eliza was here, Husk, storytelling, visit norway

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Steven van Belleghem op Emesa Connect: "Het succes van online ligt voor 90% offline" - TravelNext schreef:
    10 april 2013 om 13:37

    […] Als voorbeeld hiervan noemt hij Triodos Bank. In de reisbranche vind ik Eliza was Here met hun visual storytelling hier een goed voorbeeld […]

  2. Online video en de reisbranche, match made in heaven? - TravelNext schreef:
    2 oktober 2015 om 11:37

    […] bij LBi, al ruim een jaar geleden. Aan de hand van het verhaal van Thecla Tielemans liet ik al 5 voorbeelden van visual storytelling in de reisbranche zien. Online video is een uitermate geschikte manier voor visual storytelling, en de reisbranche is […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Social Media Google reviews technologie Vakantiebeurs onderzoek hotels Airbnb Booking.com Facebook Expedia KLM TUI destinatiemarketing travel NHTV TripAdvisor instagram reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext