Eind november lanceerde Pinterest een nieuwe tool: Places. Hiermee is het nu mogelijk om borden aan een map te koppelen en foto’s op de exacte locatie te pinnen. Super voor als je voor je aankomende trip inspiratie wilt op doen en de spots wilt vinden. Vanuit ons marketeers ook een hele fijne manier om je in de kijker te spelen van een potentiële gast. Een aantal hands-on tips die ik op diverse blogs tegenkwam en zelf ervoer.
Zet in op je nichesegmenten
Je kunt talloze segmenten bedenken: de muzikant, de fashionista, de sportieveling, de familyman, de hondeneigenaar, de lekkerbek, de romanticus, de kunstliefhebber etc. Voor al die verschillende segmenten kun je inspiratieborden maken.
Gebruik user content i.c.m. marketingfoto’s
Op FlickR, Instagram, Twitter, Foursquare en uiteraard Pinterest zelf worden de mooiste kiekjes gedeeld. Deze versterken je eigen marketingfoto’s.
Gebruik zoektermen in je foto-omschrijving
Zorg dat je relevante zoektermen opneemt in de omschrijving van je foto’s zodat de potentiële pinners je fotos vinden!
Klopt je pagina op Foursquare?
De locatiedata van Pinterest is afkomstig uit Foursquare. En middels Instagram (locatie toevoegen) wordt weer veel gepost op Foursquare. Zorg dus dat je Foursquarepagina er ook op en top uit ziet en dat je deze pagina ook monitoort.
Voeg aan de van je webfoto’s data-informatie toe
Behalve een Pin it button op foto’s in je eigen site kun je data-informatie aan je foto’s automatisch mee laten geven. Hiermee komen foto’s die anderen vanaf jouw site pinnen dan ook direct goed op een kaart. Hoe kun je lezen op de Pinterest blog.
Voorbeelden ter visuele inspiratie
- “Loved by Parisians’ van AirBNB
- Unesco World Hertitage sites van Visit Brittain
- Tour op de Campus van University Michigan
- 100 best dishes in New York van Time out new York
Uiteraard kun je ook op andere manieren itineraries maken. Eerder blogde ik al over Google Maps.
Eén reactie