• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Visuele inspiratie nog waardevoller door Pinterest Places

7 januari 2014 door Sanne Bakker

Eind november lanceerde Pinterest een nieuwe tool: Places. Hiermee is het nu mogelijk om borden aan een map te koppelen en foto’s op de exacte locatie te pinnen. Super voor als je voor je aankomende trip inspiratie wilt op doen en de spots wilt vinden. Vanuit ons marketeers ook een hele fijne manier om je in de kijker te spelen van een potentiële gast. Een aantal hands-on tips die ik op diverse blogs tegenkwam en zelf ervoer.

Zet in op je nichesegmenten

Je kunt talloze segmenten bedenken: de muzikant, de fashionista, de sportieveling, de familyman, de hondeneigenaar, de lekkerbek, de romanticus, de kunstliefhebber etc. Voor al die verschillende segmenten kun je inspiratieborden maken.

Gebruik user content i.c.m. marketingfoto’s

Op FlickR, Instagram, Twitter, Foursquare en uiteraard Pinterest zelf worden de mooiste kiekjes gedeeld. Deze versterken je eigen marketingfoto’s.

Gebruik zoektermen in je foto-omschrijving

Zorg dat je relevante zoektermen opneemt in de omschrijving van je foto’s zodat de potentiële pinners je fotos vinden!

Klopt je pagina op Foursquare?

De locatiedata van Pinterest is afkomstig uit Foursquare. En middels Instagram (locatie toevoegen) wordt weer veel gepost op Foursquare. Zorg dus dat je Foursquarepagina er ook op en top uit ziet en dat je deze pagina ook monitoort.

Voeg aan de van je webfoto’s data-informatie toe

Behalve een Pin it button op foto’s in je eigen site kun je data-informatie aan je foto’s automatisch mee laten geven. Hiermee komen foto’s die anderen vanaf jouw site pinnen dan ook direct goed op een kaart. Hoe kun je lezen op de Pinterest blog.

Voorbeelden ter visuele inspiratie

  • “Loved by Parisians’ van AirBNB
  • Unesco World Hertitage sites van Visit Brittain
  • Tour op de Campus van University Michigan
  • 100 best dishes in New York van Time out new York

Uiteraard kun je ook op andere manieren itineraries maken. Eerder blogde ik al over Google Maps.

Gerelateerde Berichten

  • Gebruik Pinterest beïnvloedt om bepaalde aankoop te doen

    Het digitale prikbord en sociale medium Pinterest is nog lang niet uit het rijtje van…

  • Four seasons hotel tipt gasten via Pinterest

    Pinterest, een tijdje heb ik er niet heel veel  meer over gehoord, maar Four Seasons…

  • De nieuwe reiziger haalt inspiratie uit sociale media, reviews en experts

    Al eerder schreef ik over de nieuwe reizigers en hoe hotels daar op in kunnen…

Categorie: Pinterest, Social media Tags: destinatiemarketing, Hotel, hotels, inspiratie, itineraries, Pinterest, plannen, Social Media, sociale media

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Wie gaat de eerste reisretailer zijn op Pinterest? - TravelNext schreef:
    4 november 2015 om 10:56

    […] dan nog iets: met Pinterest Places kun je vervolgens ook nog eens de locatie toevoegen aan je Pins. Van al je inspiratieboards kun je een hele travelmap maken, zodat je je als marketeer ook nog in […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI mobiel instagram Vakantiebeurs Facebook NHTV Airbnb reizen technologie reviews Booking.com onderzoek KLM destinatiemarketing hotels Social Media Expedia travel Google TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring