Vrij Uit, onderdeel van Twinkle100-aanvoerder Thomas Cook, heeft een online-magazine gelanceerd om de binding met zijn klanten te vergroten. Vrij Zijn, zoals de webfolder heet, past bij de nieuwe merkpositionering van Vrij Uit.

Met het magazine wil Vrij Uit consumenten helpen inspiratie op te doen voor een vakantie. In de toekomst wil het vakantiemerk verzamelde klantdata bovendien gebruiken om lezers aanbiedingen op maat te doen.

Behalve het online-magazine moeten onder andere de aanwezigheid op Hyves en een platform als Kiesjepiste.nl het merk opfrissen.

‘Retailers ontevreden’
Vrij Uit richt zich na een herpositionering op meer dan gezinnen met schoolgaande kinderen. In Tijdschrift voor Marketing van deze week zegt Marjolijn Blok, marketingmanager bij Thomas Cook: ‘De jongeren waren we kwijt. Retailers waren zo ontevreden dat we niet meer op de schappen stonden.

‘Klant bijgehaald’
Toen twee maanden geleden bekend werd dat Thomas Cook de Twinkle100 aanvoert, zei directeur Finbar Hage: ‘Thomas Cook is toch altijd een klassiek retailbedrijf geweest. Inmiddels hebben we zonder reserve de move naar internet gemaakt. We hebben de klant bijgehaald.’

Hoe het reisbedrijf, dat ook Neckermann.nl in het portfolio heeft, de move heeft gemaakt legt Hage volgende week uit in het nieuwe nummer van  Twinkle.