• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Waarom 10 euro reserveringskosten bij KLM-Air France?

20 augustus 2010 door Martin van Kranenburg

Artikel van Walther Ploos van Amstel, gespot op Twinkle.

Binnenkort spreekt KLM-Air France over hun online-strategie tijdens de Thuiswinkel Update. Zij gaan vertellen over de laatste innovaties in online-acquisitiekanalen, de ontwikkeling van online-diensten en over de rebranding van de KLM-site. Allemaal prima. Maar, ik ben niet blij!

Goedemorgen heren
Wij vliegen de hele wereld over. Dat doen we met alle liefde met KLM-Air France. Geen rare rijstpapjes als ontbijt, voor we in Sydney landen. Geen onverstaanbare boodschappen, als we aankomen in Taiwan. Niet zelf je boterhammen hoeven smeren, als je met die oranje vogels vliegt. En nog gewoon onze DJ-tassen als handbagage mogen meenemen.

Een vertrouwd ‘goedemorgen heren, hoe gaat het met u en heeft u weer lekker gedraaid?’ en een verse Telegraaf als je instapt. Dat voelt goed en we bouwen zo lekker onze FD-puntjes op. Puntjes die je later overigens nooit verzilverd krijgt… Net als die Douwe Egberts punten in onze keukenla.

Alles zelf doen
We boeken onze tickets helemaal zelf. We voeren alle gegevens zelf in het systeem van KLM-Air France in. We betalen alles zelf met iDeal, ook die waslijst aan toeslagen. We checken helemaal zelf in. We printen zelf onze boarding pass en houden zelf onze FD-puntjes bij.

Waarom moet ik dan toch 10 euro per ticket reserveringskosten aan KLM-Air France betalen? Op de website staat dat de hoogte van dit bedrag afhangt van de manier van reserveren. De goedkoopste optie is reserveren via de website. Wat krijg ik eigenlijk voor die 10 euro? En waarom kost die goedkoopste optie, waarbij wij alles doen voor KLM-Air France, niet gewoon helemaal niets? Alle waar naar zijn geld, toch? Of is dit een gevalletje van ‘Charge what the market can bear’?

Loktarieven
En het houdt niet op. Voor je koffer, voor je creditcard, voor extra beenruimte… tegenwoordig betaal je overal voor. Columbus Magazine heeft de extra kosten op een rij gezet. Dat was even schrikken.

Mondiaal betalen passagiers maar liefst 41 miljard euro per jaar aan extra kosten, meldt de Britse krant The Times. Wereldwijd zorgen die extra’s bij luchtvaartmaatschappijen voor zo’n 12 procent van de inkomsten. Dit is bij de aanbieders van Europese vluchten al snel 40 procent. Ik dacht dat de tijd van de loktarieven voorbij was…

De prijs van je volgende online vliegticket? Resultaten behaald in het verleden bieden in elk geval geen garanties voor de toekomst. Benieuwd wat KLM-Air France straks gaat vertellen over klantenbinding van trouwe reizigers. Bij mijn Ah.nl kost een pak melk ook elke dag gewoon 75 eurocent… Waarom heeft, voor mij als vaste klant, dat ticket ook geen vaste prijs?

Gerelateerde Berichten

  • KLM en Air France introduceren ‘geotainment’

    Een van de meest populaire onderdelen van het entertainment aan boord van een vliegtuig is…

  • 6 redenen waarom ontevreden gasten online reviews schrijven

    Online reviews, je struikelt erover op internet. Uit een recent uitgevoerd onderzoek van onderzoeksbureau Flycatcher…

  • Vakantie consument wil tot 25% meer betalen bij positief review

    In de artikelen database van VODW Marketing staat een interessant artikel van de invloed van…

Categorie: E-commerce Tags: Reserveringskosten KLM

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing TUI Airbnb Social Media travel technologie onderzoek Vakantiebeurs Google hotels instagram mobiel TripAdvisor reviews Booking.com reizen Expedia Facebook KLM NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring