• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wat willen smartphone gebruikers van mobiele travelwebsites?

29 september 2012 door Annelies Hulshof

Google heeft onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften in mobiele sites van smartphone gebruikers. Ze hebben in dit onderzoek de resultaten per branche uitgesplitst, zo ook naar travelwebsites. In dit blog deel ik de meest interessante uitkomsten van het onderzoek en waar smartphone gebruikers, met name in onze branche, behoefte aan hebben. 

Negatieve ervaringen zijn slecht voor je merk

Smartphone gebruikers houden niet van moeilijk te doorzoeken websites en websites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel:

  • 72% geeft aan dat ze voor smartphone geoptimaliseerde websites belangrijk vinden. Maar bijna elke respondent geeft aan wel eens op zijn of haar smartphone een site bezocht te hebben die dat niet was.
  • 67% geeft aan dat ze eerder bij een mobiel vriendelijke website zouden kopen, daarbij geeft 61% van alle respondenten aan dat ze verder zouden shoppen als een website niet geoptimaliseerd was voor hun smartphone.
  • 55% van de respondenten zegt dat een negatieve ervaring op een mobiele website ook hun kijk op het merk beïnvloedt.

Wat willen ze van mobiele sites?

Gebruikers verwachten dat een site maximaal 5 seconden duurt om te laden. Maar over het algemeen geldt: hoe sneller, hoe beter. Het onderzoek wijst uit dat gebruikers graag een call-to-action willen zien wanneer ze op hun smartphone aan het surfen zijn.

Het design draagt natuurlijk onwijs veel bij aan de gebruiksvriendelijkheid van een app of mobiele website. Het onderzoek laat ook zien welke design toepassingen er worden gewenst door de respondenten.

Travelsites

Er zijn een aantal dingen die de respondenten van het onderzoek verwachtten van mobiele travelsites.

  • Checken van de vlucht status: 78 percent
  • Routebeschrijvingen of openingstijden: 74 percent
  • Check in voor een vlucht of bevestigen van een reservering: 69 percent
  • Vinden van een bedrijf: 65 percent
  • Inloggen in een account: 64 percent
  • Zoeken voor vluchttijden, hotels en autoverhuurders: 63 percent
  • Een telefoonnummer of e-mailadres kunnen vinden: 57 percent
Het wordt voor de respondenten dus steeds logischer dat zij in kunnen checken bij vluchten of reserveringen kunnen bevestigen. Het valt me op dat het boeken zelf nog niet zo vaak wordt genoemd dat het bij deze top 7 van functies mag eindigen.

Over het onderzoek

Google heeft twee onderzoeksbureaus ingeschakeld om het onderzoek te doen onder meer dan 1.000 respondenten in Amerika. De respondenten namen ook deel aan groepsdiscussies en hielden een dagboek bij over hun mobiele activiteiten. Het onderzoek vond plaats in het derde kwartaal van 2012.

Afbeelding: Phil Campbell (cc)

Gerelateerde Berichten

  • De 5 meest voorkomende mobiele missers bij websites van restaurants

    Consumenten zijn steeds vaker mobiel op zoek naar een goed plekje om te eten. Stel…

  • 7 musthaves voor een mobiele hotelwebsite

    Elke marketeer weet dat het internet niet weg te denken is uit de marketingcommunicatie strategie…

  • Mobiele informatievoorziening key bij service significantie luchtvaartmaatschappijen

    57% van de consumenten wil via e-mail en op zijn mobiel op de hoogte gesteld…

Categorie: E-commerce Tags: Design, Google, inchecken, onderzoek, routebeschrijving, smartphone, vlucht status

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Social Media hotels Booking.com technologie reviews TUI instagram Expedia Facebook mobiel NHTV destinatiemarketing KLM TripAdvisor reizen Airbnb onderzoek travel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring