• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Webanalytics Congres 2011 “sturen op cijfers”

2 maart 2011 door Martin van Kranenburg

Het zal je vast niet ontgaan zijn; het alweer 5de Webanalytics Congres komt er aan. Als lokatie is de eer te beurt gevallen aan Barbizon Palace (NH Hoteles), Amsterdam. Het gaat, heel verrassend, over het sturen op cijfers…En we gaan back to basics. Dat klinkt goed. Webanalyse, wat is/was dat ook alweer?

Programma van twee dagen
Een hele reut aan sponsoren zorgt voor sprekers en voor voldoende inkomsten. Het geheel is in 2-en gesplitst. 1 dag (16 maart) is bestemd voor de workshops. En de 2e dag (17 maart) vindt het (eigenlijke) congres plaats.

Webanalyse wordt steeds professioneler (zo vind men). Uitdaging zit ‘m volgens de organisatoren vooral in het koppelen van alle systemen met data. Vervolgens weer het op de juiste manier inzetten van deze grote hoeveelheid data. Signaleren, evalueren, personaliseren: hoe gaan uitgevers hier mee om, hoe doen e-commerce shops, maar ook online travel bedrijven en bijvoorbeeld banken?

Uitdaging in webanalyse
Wat ik persoonlijk nog steeds “de uitdaging” vind, is om het geheel uit het online hoekje te halen. Zeker de grote brands werken vaak crossmediaal. En de gemiddelde consument denkt niet in on- en offline.
Immers, de invloed van indirecte media (offline) is (nog steeds) niet te verwaarlozen. Wat voegt TV direct en indirect toe aan m’n bezoekvolume? Stijgt het direct verkeer aandeel? Oke, m’n zoekvolume in Google zal stijgen. Maar na hoe lang is dit (TV) effect uitgewerkt? En neemt de waarde van m’n brand toe als ik alle media stromen goed op elkaar afstem? En waar ken je de conversie aan toe? Alleen online of ook (deels) online? Dus hoe interpreteer je alle cijfers???

Koplopers qua webanalyse
Maar ik dwaal af. Geen idee of dit aan bod zal komen. M’n verwachting is dat voornamelijk de financiële spelers en de partijen uit de travel branche voorop zullen lopen in de webanayse materie. Enkele sprekers op de 2e dag zijn o.a.: Wouter Blok (Easytobook), Erik Idzenga van MoneYou (ABN Amro), Wouter de Vries van Ditzo en Bob Langerak van de KLM. Daar mag je wel iets van verwachten.
De investering voor beide dagen bedraagt € 695,-. 1 dag bijwonen kan ook. Kijk op de speciale congressite voor alle prijzen, het precieze programma, alle sprekers en de lokatie.

Gerelateerde Berichten

  • Webanalytics Congres 1 & 2 juni

    Op 1 & 2 juni vindt hét congres op het gebied van Webanalytics plaats. Met…

  • Webanalytics congres 14 en 15 maart

    Dit jaar wordt voor de zesde keer het Webanalytics Congres georganiseerd. Door de sterke opkomst…

  • [Advertorial] Webanalytics Congres 2014

    Bedrijven beschikken over bergen on- en offline data die inzicht kunnen geven in hun klanten.…

Categorie: E-commerce, Travel Events, Webanalytics Tags: bezoekvolume, conversie, crossmediaal, evalueren, offline, verkeer, Webanalyse, webanalyticscongres

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Expedia NHTV Vakantiebeurs hotels TripAdvisor technologie reizen Social Media travel Booking.com Facebook onderzoek KLM TUI instagram Airbnb destinatiemarketing mobiel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring