• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Webwinkelvakdagen 2012 #wwv12

26 januari 2012 door Patrick Mulder

Op de webwinkelvakdagen gaf marketeer Jonas de Groot een presentatie over de Sundio Group. Jonas start met een filmpje over een van de labels van Sundio Group. Een grote doelgroep is jongeren die een onbezorgde vakantie wil beleven, bij het label GoGo tours. Sundio produceert reizen en verkoopt dat via het retail kanaal en via haar online kanalen. Met 170 mensen vanuit Rotterdam, een omzet van 400 miljoen euro en 800.000 reizigers heeft Sundio ambitieuze groeiplannen.

Klantcontact

Met 150.000 bezoekers op de website en 1600 telefoontjes per dag is er heel veel klantcontact. Alles gebeurt in het eigen callcenter, zowel de webcare voor bijv. social media als de telefoontjes die binnenkomen. De mensen die er werken zijn niet zomaar werkstudenten, maar deskundige reisadviseurs, om de klanten een goed antwoord te kunnen geven. Twitter is ingericht als webcare kanaal, niet voor sales. Facebook wordt ingezet om op bestemmingsniveau informatie te geven. Bijv. met pagina’s als “met Sunweb naar Turkije“. Het doel is after-sales informatie geven, nog voor vertrek van de reiziger. Het aantal likes gaat van 10 tot ruim 300 likes, nog niet zo groot. Wel bouwt Sundio hiermee een community op van mensen die met Sunweb naar een zelfde bestemming gaan. Voordeel hiervan is de social proof die ontstaat.

Klantcontact via het callcenter gaat nog via het 0900 nummer met een tarief van 15 cent per minuut. Het doel was om bezoekers af te schrikken en liever via internet te gaan zoeken. De nieuwe doelstelling is om geen kosten meer te vragen.

Marketing

Met de nieuwe reclame films (offline marketing) op TV heeft Sunweb als doel potentiële klanten te laten zien dat ze veel service verlenen aan haar reizigers.

Jammer dat de tekst bij de youtube filmpjes nog niet SEO geoptimaliseerd is. Dat is ook te zien aan het lage aantal views van de filmpjes.

Elk jaar worden er ook 200.000 catalogi verstuurd. De brochure is echter ook geoptimaliseerd voor tablets, maar de site zelf is nog niet optimaal voor tablets.

Online bouwt Sundio aan het merk via Criteo, Zoover, de affiliatie netwerken TradeTracker en Daisycon, Sanoma en Google. Alle uitgaven worden doorgerekend op CPA. De conversie attributie is nog niet op orde. Ze kennen het kanaal wel, maar Sundio gebruikt nog steeds het last-cookie-counts principe. De grootste uitdaging voor Sundio ligt in het afstemmen van alle kanalen zodat het effect optimaal is en kostentechnisch efficiënt.

Op 14 Juli 2011 was er een recorddag vanwege de slechte zomer. Er is toen last-minute een last-minute campagne opgezet waarmee elke dag de abri’s op het allerlaatste moment werden behangen met de nieuwe aanbieding voor die dag. Die campagne heeft vooral veel bekendheid gegenereerd in de vakpers.

Sales

De boekingsengine werken heel goed volgens Jonas. Maar de engine is niet meer het belangrijkste. Het gaat om de totale user-experience. Sundio is bijv. actief met een project “site-speed” om de gebruikerservaring te vergroten. (Daarnaast heeft dit een positieve invloed op SEO heeft Google recent wederom kenbaar gemaakt)

Het retailmerk zit nog te weinig in de genen. In direct-selling is Sundio veel beter. Vanuit de zaal kwamen er nog een aantal vragen.

Gerelateerde Berichten

  • trendsfactory
    Sprekers Trendsfactory 2012 bekend

    Op 26 januari 2012 vindt de vierde editie van Trendsfactory plaats in het Theater de…

  • Zoover presenteert Online Travel Trends 2012

    Op de tweede dag van de vakantiebeurs 2012 heeft Stephan Bosman, CEO van Zoover &…

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

Categorie: Travel Events Tags: Sundio, Webwinkel Vakdagen

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews reizen destinatiemarketing NHTV Facebook technologie Expedia TripAdvisor Vakantiebeurs TUI instagram KLM Google Social Media travel Airbnb onderzoek Booking.com hotels mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring