• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Welk hotel wil jouw Valentijn worden?

14 februari 2013 door Rens Dietz

Het zal je niet ontgaan zijn: het is vandaag Valentijnsdag. De dag van de liefde en de dag van de commercie. Dus liggen er verschillende kansen voor bedrijven: de bloemist hoopt extra bloemen te verkopen en de HEMA zal extra kaarten hebben laten aanslepen. Ook voor de reisbranche liggen er kansen, maar benutten zij deze kansen online?

Allereerst heb ik in Coosto gekeken hoeveel mensen op social media praten over Valentijnsdag in combinatie met woorden zoals ‘hotel’, ‘nachtje weg’, ‘overnachting’ en ‘ertussenuit’. Ik vind zo’n 3.000 berichten:

hotel1

Different Hotels

Een flink deel van deze berichten komen af van hotels die hun eigen actie benoemen, een ander deel komen af van mensen die delen dat ze een hotel willen boeken of hebben geboekt. Kijkend naar de trending topics zie ik dat de actie van ‘Different Hotels’ eruit schiet: deze actie wordt enorm vaak online gedeeld:

hotel2

Hard roepen…

Zoals ik al zei: hotels zijn online hard aan het roepen dat je vooral hun hotel moet boeken. Ik heb gekeken waarover gebruikers die ‘hotel’ in hun naam hebben staan (bijvoorbeeld in hun Twitteralias of in hun Facebooknaam, dit zijn duizenden gebruikers) online praten in de afgelopen maand. Dit levert het volgende beeld op:

hotel3

Kortom, de hotels zijn online druk bezig om gasten te werven voor hun hotel op Valentijnsdag. Hartstikke slim, zou je denken.

… maar niet luisteren

Er is echter een probleem: de hotels roepen voornamelijk, maar luisteren niet. Van de laatste 10.000 tweets geplaatst door een hotel, is 13% een @Mention. Dit betreft veelal het beantwoorden van vragen. Ik licht enkele voorbeelden uit van mensen die online vragen naar een hotel, maar waar geen reactie op is gekomen:

tweet

tweet2

tweet3

tweet4

Al met al kunnen we constateren dat hotels veel doen met sociale media, maar het is zonde om te zien dat ze langs hun potentiële gasten heen communiceren. Het spreekt voor zich dat hier een enorme kans ligt voor de hotels.

Deze blogposting is ook verschenen op Coosto.

Gerelateerde Berichten

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • SeatID: zie bij welk hotel je Social media vrienden ook zijn geweest

    De website voor last-minute hotelreserveringen, Hot Hotels, heeft SeatID geïntegreerd. Je downloadt de mobiele applicatie…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Social media, Trends Tags: coosto, Hotel, Social Media

Over Rens Dietz

Rens is medeverantwoordelijk voor de Marketing & Communicatie bij Coosto. Coosto is een social media monitoring en webcare tool. Coosto indexeert sociale netwerksites, nieuwssites, blogs en fora. Coosto gebruikt daarvoor een speciaal ontwikkeld en uniek webarchief dat dagelijks wordt aangevuld met miljoenen berichten vanuit meer dan 390.000 bronnen. Hierdoor is het eenvoudig om online ontwikkelingen te volgen en onderzoeken.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Coosto blog – Welk hotel wil jouw Valentijn worden? schreef:
    15 februari 2013 om 09:30

    […] Deze blogpost verscheen ook op TravelNext.nl […]

  2. E-travelsummit learnings! Drones als escape en social media monitoring als realiteit - TravelNext schreef:
    9 oktober 2014 om 17:03

    […] In dit verhaal zit 1 missing link: ze praten niet met elkaar. Gevolg: geen mooie deals. Welk hotel wil jouw valentijn dan wel worden? […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google mobiel onderzoek TripAdvisor destinatiemarketing Vakantiebeurs Expedia reizen TUI Facebook Booking.com Airbnb NHTV technologie KLM reviews instagram hotels travel Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring