Op 27 september wordt het Wereld Toerisme Event georganiseerd door ANVR, Gastvrij Nederland, MVO Nederland voor Toerisme, NBTC, Recron en VvKR. Het thema is ‘Samen kansen pakken’ en is het eerste event dat gezamenlijk door de Toerisme- en Vrijetijdssector wordt georganiseerd. Tijdens the International Year of Sustainability in Tourism zijn dit de topics waar je niet omheen kunt als online travel professional, een kijkje in de keynotes van de sprekers.

The voice of the next generation

Martijn en Max zijn Jongerenvertegenwoordigers Duurzame Ontwikkeling bij de Verenigde Naties. Ze spreken met duizenden jongeren over klimaatverandering en duurzaamheid en met hen maak je tijdens het event een virtuele reis naar hun toekomst van toerisme en vrijetijd. Martijn is verkozen tot VN jongerenvertegenwoordiger van Nederland.

  • 24 century skills

Martijn pleit voor het ontwikkelen van nieuwe skills, die passen bij het huidige beroepsbeeld. Skills die zich richten op entrepreneurship, system thinking en digital literacy.

  • Climate action

Volwassen politiek is te langzaam voor de jonge generatie. Om veranderingen in klimaat (toerisme) teweeg te brengen, kunnen zij niet wachten tot dat zij zelf in de driver seat zitten. Er is nu actie nodig.

  • Trusted with ownership

De grootste wens van de jonge generatie (millennials) is het vertrouwen te krijgen van oudere generaties. Vertrouwen middels ownership om iets voor elkaar te krijgen. Vertrouwen wordt gezien als een belofte om een gemeenschappelijke toekomst te creëren.

Digitaal bestemmingsmanagement

Anna Pollock is de oprichter van Conscious.Travel. Ze heeft ruim 45 jaar ervaring in toerisme als onafhankelijke consultant en strateeg en is internationale spreker in veranderingsmanagement in samenwerking met de Canadese Toeristische Commissie, PATA, de European Travel Commission, Europese steden en Toerisme Nieuw Zeeland.  Ze ontving the Visionaire of the Year Award vanuit de Canadese toeristische industrie.

Overcapaciteit digitaal managen: implicaties internet

Anna heeft in vele aspecten van het toerisme werk verricht en is momenteel de negatieve effecten die verband houden met ‘overtoerisme’ aan het oplossen. In de jaren negentig positioneerde Anna zich als een gedachtegeleider over de strategische implicaties van het internet; ze creëerde de eerste digitale toeristische strategie voor Schotland en ontwikkelde één van de eerste multifunctionele bestemmingsmanagementsystemen.

Ontwrichtende businessmodellen

Anna voorspelde in 2004 al de gigantische opkomst van Airbnb en werd in 2015 uitgenodigd om op de jaarlijkse Airbnb top in Parijs te spreken. Het is haar passie om gastheren en bestemmingen samen te helpen om verder te bloeien door een periode van turbulente verandering en onzekerheid waarin veel traditionele businessmodellen worden verstoord. Ze richt zich nu op modellen van bestemmingsontwikkeling die hogere opbrengsten met minder impact genereren.

Het opkomende bewijs van “overtoerisme” suggereert dat het tijd is voor het herontwerp van het heersende industriële, “extractieve” model van het toerisme. Het doel van volumegroei (bezoekersaantallen) moet worden vervangen door hogere nettowinst. De ‘social license to operate’ is kwetsbaar als we niet voorkomen dat we meer schade toebrengen door te vernieuwen.

Trends: drijfveren van consument

De consument en de drijfveren van de consument veranderen continu. Christine Bolland brengt deze trends in beeld en de kansen die dit biedt voor ondernemers in de toerisme en vrijetijdsector om hun business te vernieuwen.

Time to break out

Naast bovenstaande keynotes, worden er break-out sessies georganiseerd die handvatten bieden voor een vliegende start op MVO gebied, organisaties uitdagen en inspireren om onderscheidend te zijn & markten kunnen bewegen en hoe destinaties zich verder kunnen ontwikkelen.

Aanmelden

Voor het volledige programma klik hier en meld je aan via deze link.  Tot 1 september schrijf je je in voor gereduceerd tarief; €50,00 (excl. btw) bij inschrijving voor 1 september en €75,00 (excl. btw) na 1 september.