• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

WestCordReviews.nl: Iedere gast ambassadeur!

9 september 2013 door Sanne Bakker

Vorige keer poste ik al ‘Wat reviews bij revenue management kunnen betekenen?’. WestCord Hotels gaat graag nog een stap verder en met trots presenteren we onze eigen reviewwebsite WestCordReviews.nl. Een gewaagde maar hele gave stap! Naast positieve beoordelingen laten we ook de constructieve beoordelingen zien. Zover ons bekend is WestCord Hotels de enige hotelketen met een eigen reviewportal.

Waarom een eigen reviewsite?

Als puur familiebedrijf met 15 hotels in Nederland hecht WestCord Hotels veel waarde aan de mening van haar gasten. ‘Voel je thuis bij ons’ is het gevoel wat al onze gastheren/vrouwen  vol enthousiasme aan onze gasten overbrengen. Vriendelijkheid en gastvrijheid zijn daarbij essentieel voor de beleving van de gast. Door de reviews krijgen de hotels feedback waarmee  we enerzijds het serviceniveau in onze 3- en 4-sterren hotels hoog kunnen houden. Anderzijds geloven we natuurlijk in onze vakkundige en professionele service en laten we onze gasten hun objectieve ervaringen delen zodat dit onze marketing versterkt. Kortom: Iedere WestCord gast ambassadeur!

Welkom thuis mail

Iedere WestCord gast ontvangt na zijn verblijf een gepersonaliseerde “Welkom thuis e-mail”. Hierbij vragen we de gast om zijn/haar mening over het hotel waarin hij/zij verbleef. Het plaatsen van reviews op onze WestCord Reviewsite kan alleen met een unieke en gepersonaliseerde URL uit de e-mail.

Het schrijven van een review kost minimaal 1 minuut tijd. Hierbij vragen we de gast:

  • Algemene beoordeling van het hotel? Maximaal 5 bollen
  • Of de gast het hotel zou willen aanraden?
  • Wat zijn/haar reisgezelschap was
  • Eventueel een omschrijving van de gegeven beoordeling.

Daarna heeft de gast nog de mogelijkheid om extra beoordelingscijfers toe te voegen over het hotel en de kamer. Bij het hotel wordt gevraagd om service, prijs/kwaliteit, openbare ruimte, ontbijt, restaurant en locatie te beoordelen. Bij de kamer wordt gevraagd om: bed sanitair inrichting schoonmaak comfort te beoordelen.

Facts

Inmiddels vragen we sinds 1 juli actief om beoordelingen achter te laten. De eerste facts op rij:

  • 60% opent de ‘Welkom Thuis mail’
  • 30% klikt door naar de beoordelingspagina
  • C.a. 1 op de 5 gasten laat een beoordeling achter
  • Hebben we ruim 1250 beoordelingen ontvangen
  • Het gemiddelde beoordelingscijfer van onze hotels op WestCord Reviews is een 8,6

Objectiviteit

Om de objectiviteit te waarborgen worden ook constructieve beoordelingen getoond. In de back-end kunnen we in combinatie met ons reserveringssysteem zien waar deze gast verbleven heeft. Stel dat de gast van kamer 405 aangeeft dat het WIFI signaal hier onvoldoende is kunnen we dit direct oppakken met de technische dienst, als het mee zit voordat de volgende gast incheckt. Onder de beoordeling schrijft de hotelmanager een reactie. We moderaten wel alle reviews voordat deze online gaan maar dit is eigenlijk alleen om op incidenten te kunnen anticiperen.
De kwaliteitsverbeteringen die we naar aanleiding van de reviews hebben kunnen doorvoeren publiceren we op de fotoblog. Dit geeft een leuke kijk in ‘WestCord Hotels behind te scenes’ en draagt tevens weer bij aan de objectiviteit.

Over WestCord Reviews

WestCordReviews.nl is een aanvulling op bestaande reviewssites zoals TripAdvisor en Zoover voor onze toekomstige gasten. De site is beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits. Widgets van WestCord Reviews zijn geembed in WestCordhotels.nl en momenteel proberen we dit natuurlijk in de andere platformen ook te integreren.

Gerelateerde Berichten

  • Online marketing strategie: de positionering van onafhankelijke hotels

    Onafhankelijke hotels vs. grote hotelketens. Als we daar naar kijken hebben onafhankelijke hotels het niet…

  • Wat kunnen reviews bij revenue management betekenen?

    Reviews spelen een bepalende rol in het oriëntatieproces voor de hedendaagse reiziger en zijn hotelkeuze.…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: E-commerce, Online PR en branding, Social media Tags: reviews, Reviewsite, WestCord Hotels, WestCordReviews

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Booking.com Airbnb mobiel onderzoek KLM NHTV technologie travel Social Media Vakantiebeurs Facebook reviews destinatiemarketing TUI Expedia instagram hotels Google TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring