• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wint Netprofiler de Speld 2009?

12 maart 2009 door Martin van Kranenburg

Aankomende maandag en dinsdag  zijn de Search Engine Strategies Amsterdam dagen. Twee dagen vol met de laatste trends en ontwikkelingen op zoekmachine marketing gebied. De nominaties voor De Speld 2009 zijn bekend! De strijd om de jaarlijkse zoekmachineaward gaat tussen Netprofiler met haar klant Selexyz en Maxlead met haar klant Luba. Beide genomineerden presenteren hun case tijdens Search Engine Strategies Amsterdam op 17 maart aanstaande in Amsterdam.

Tijdens een van de vele sessie die tijdens het congres worden gegeven zullen de cases verder worden toegelicht.  Ik ben zelf vooral benieuwd naar het verhaal van Selexyz en het effectief inzetten van de Long Tail strategie op SEO en SEA  Zie hieronder hun case:
   
Product Catalog Advertising: Effectief inzetten van de Long Tail
Heeft u een uitgebreid aanbod van producten of diensten en wilt u ook goed vindbaar zijn op al deze specifieke producten/diensten? Dan is deze sessie voor u een must! In deze sessie ontdekt u hoe u de Long Tail effectief inzet bij uw zoektocht naar meer omzet. U leert wanneer het loont om tools in te zetten voor search engine advertising. Tevens ontvangt u nuttige selectiecriteria voor het kiezen van de juiste tool.

Daarnaast wordt tijdens deze sessie een interessante case gepresenteerd waaruit blijkt hoe succesvol een Long Tail campagne in de praktijk kan zijn! Boekhandelsketen Selexyz adverteert naast een algemene campagne op meer dan een miljoen boektitels, isbn-nummers en auteurs. Per boek wordt automatisch een advertentiegroep ingericht met keywords en specifieke advertenties, met bijvoorbeeld boektitel en prijs. De AdWords aanpak van Selexyz wordt ook door Google gebruikt als succesverhaal. 

Helaas zijn er dit jaar geen sprekers uit de Travel industry. Toch gek als Travel de grootste markt is voor online verkopen. Maar ondanks dit gemis zijn er vele andere interessante sprekers en cases. Bekijk hier het volledige programma.

Gerelateerde Berichten

  • Search Engine Strategies (SES) nu ook in Amsterdam

    Search Engine Strategies is internationaal een van de meest aansprekende congressen op het gebied van…

  • Verslag Search Engine Strategies Amsterdam 2009

    Vanochtend de trein gepakt naar Amsterdam, hotel Krasnapolsky. Een volle zaal met ruim 200 mensen.…

  • VakantieVeilingen.nl wint van Landal en Sunweb

    Ik was gisteravond aanwezig bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards in Grand Hotel Huis…

Categorie: E-commerce Tags: De speld 2009, Frans Appels, Netprofiler, search engine strategies amsterdam, SESamsterdam

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie reizen reviews Expedia Airbnb onderzoek Social Media Vakantiebeurs TUI Google KLM hotels instagram Booking.com NHTV TripAdvisor destinatiemarketing travel Facebook mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring