Aankomende maandag en dinsdag  zijn de Search Engine Strategies Amsterdam dagen. Twee dagen vol met de laatste trends en ontwikkelingen op zoekmachine marketing gebied. De nominaties voor De Speld 2009 zijn bekend! De strijd om de jaarlijkse zoekmachineaward gaat tussen Netprofiler met haar klant Selexyz en Maxlead met haar klant Luba. Beide genomineerden presenteren hun case tijdens Search Engine Strategies Amsterdam op 17 maart aanstaande in Amsterdam.

Tijdens een van de vele sessie die tijdens het congres worden gegeven zullen de cases verder worden toegelicht.  Ik ben zelf vooral benieuwd naar het verhaal van Selexyz en het effectief inzetten van de Long Tail strategie op SEO en SEA  Zie hieronder hun case:
   
Product Catalog Advertising: Effectief inzetten van de Long Tail
Heeft u een uitgebreid aanbod van producten of diensten en wilt u ook goed vindbaar zijn op al deze specifieke producten/diensten? Dan is deze sessie voor u een must! In deze sessie ontdekt u hoe u de Long Tail effectief inzet bij uw zoektocht naar meer omzet. U leert wanneer het loont om tools in te zetten voor search engine advertising. Tevens ontvangt u nuttige selectiecriteria voor het kiezen van de juiste tool.

Daarnaast wordt tijdens deze sessie een interessante case gepresenteerd waaruit blijkt hoe succesvol een Long Tail campagne in de praktijk kan zijn! Boekhandelsketen Selexyz adverteert naast een algemene campagne op meer dan een miljoen boektitels, isbn-nummers en auteurs. Per boek wordt automatisch een advertentiegroep ingericht met keywords en specifieke advertenties, met bijvoorbeeld boektitel en prijs. De AdWords aanpak van Selexyz wordt ook door Google gebruikt als succesverhaal. 

Helaas zijn er dit jaar geen sprekers uit de Travel industry. Toch gek als Travel de grootste markt is voor online verkopen. Maar ondanks dit gemis zijn er vele andere interessante sprekers en cases. Bekijk hier het volledige programma.