• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wordt online shoppen nu echt een bedreiging voor traditionele winkels?

28 februari 2008 door Martin van Kranenburg

Vandaag stond op de voorpagina van Spits een artikel met de kop: webwinkels bedreigen middenstand. Volgens Cor Molenaar gaat online winkelen de komende jaren een enorme vlucht nemen. “Vorig jaar hadden online winkels nog 10 procent van de markt op het gebied van nonfoodproducten. Over 4 jaar is dat al 20 procent en over 7 jaar ligt het percentage op 35%.“ 

Molenaar baseert zijn voorspellingen op de Engelse markt waar online shoppen al erg populair is. Maar volgens Molenaar hebben winkels ook een aantal voordelen: “winkelen staat ook voor een leuk dagje uit.” De klap zal volgens hem dan ook minder hard aankomen in gezellige winkelcentra.

Het MKB deelt de zorg van Cor Molenaar: “winkels kunnen nog veel winnen door hun assortiment te verbreden en te verdiepen. Want speciaalzaken met bijzondere producten zijn juist weer bezig aan een opmars.

Zit u met u met uw reisbureau in zo’n gezellig winkelcentrum? En hoe staat het met de “beleving” in uw reisbureau. Kunnen mensen de vakantiesfeer alvast “zien, voelen, ruiken en proeven?

Gerelateerde Berichten

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

  • Consument waardeert online reisbureaus even hoog als traditionele reisbureaus

    Uit klantrecensies op Preferenso.nl, een onafhankelijke reviewsite over bedrijven, blijkt dat de service van online…

  • Webwinkelen wordt zo echt mogelijk!

    Webwinkeliers die meer conversie willen halen, doen er alles aan om de beleving meer en…

Categorie: E-commerce Tags: toekomst online shoppen

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media instagram Expedia NHTV hotels TripAdvisor technologie Vakantiebeurs KLM Facebook Booking.com destinatiemarketing TUI travel onderzoek Airbnb mobiel reviews Google reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext