Vandaag stond op de voorpagina van Spits een artikel met de kop: webwinkels bedreigen middenstand. Volgens Cor Molenaar gaat online winkelen de komende jaren een enorme vlucht nemen. “Vorig jaar hadden online winkels nog 10 procent van de markt op het gebied van nonfoodproducten. Over 4 jaar is dat al 20 procent en over 7 jaar ligt het percentage op 35%.“ 

Molenaar baseert zijn voorspellingen op de Engelse markt waar online shoppen al erg populair is. Maar volgens Molenaar hebben winkels ook een aantal voordelen: “winkelen staat ook voor een leuk dagje uit.” De klap zal volgens hem dan ook minder hard aankomen in gezellige winkelcentra.

Het MKB deelt de zorg van Cor Molenaar: “winkels kunnen nog veel winnen door hun assortiment te verbreden en te verdiepen. Want speciaalzaken met bijzondere producten zijn juist weer bezig aan een opmars.

Zit u met u met uw reisbureau in zo’n gezellig winkelcentrum? En hoe staat het met de “beleving” in uw reisbureau. Kunnen mensen de vakantiesfeer alvast “zien, voelen, ruiken en proeven?